کد خبر: 206544 - تاریخ: دوشنبه، 16 نوامبر 2020 - 11:16

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان خبر داد:

پیش بینی بودجه یک هزار و ۲۷۰ میلیارد تومانی استان در سال ۱۴۰۰

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان شامگاه یکشنبه به صورت ارتباط زنده تصویری با بخش خبر شبانگاهی شبکه باران به گفتگو پرداخت.

به گزارش خوبان ، کیوان محمدی در گفتگو با خبر شبانگاهی شبکه باران با بیان اینکه هر سال دولت موظف است که در آذرماه لایحه بودجه را به مجلس ارائه دهد،اظهار داشت: در مهرماه هرسال معمولاً ریاست محترم جمهور  بخشنامه ای را به همه دستگاه‌های اجرایی ابلاغ می کند که در تهیه  لایحه بر مبنای مصالح و اولویت‌های سازمان و دستگاه خودشان برنامه های خود را ارائه دهند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با اشاره به برگزاری جلسه فوق‌العاده شورای برنامه ریزی و توسعه و بیان اینکه در این جلسه دیدگاه‌های مدیران دستگاه‌های اجرایی در خصوص مسائل عمده استان گیلان جمع‌بندی شد، تصریح کرد: در ابتدای سال ۱۳۹۹ بودجه استان  ۹۰۵ میلیارد تومان بوده که  این رقم در سال ۱۴۰۰ به بیش از یک هزار و ۲۷۰ میلیارد تومان  افزایش پیدا خواهد کرد که  نشان دهنده رشد حدوداً ۴۷ درصدی در اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای و هزینه ای است.

وی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۹  بودجه عمرانی استان معادل  ۳۷۲ میلیارد تومان و بودجه هزینه ای استان معادل ۵۳۳ میلیارد تومان بود، خاطرنشان کرد: بودجه عمرانی استان در سال ۱۴۰۰ با ۱۷ درصد افزایش به ۴۳۶ میلیارد تومان و  بودجه هزینه‌ای استان با ۵۷ درصد رشد به ۸۳۷ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد که البته در فصل های مختلف متفاوت است.

محمدی با بیان اینکه ابلاغ بودجه ای که در ابتدای سال صورت می گیرد به مرور تا پایان سال تخصیص پیدا می‌کند، گفت: معمولاً در ابتدای سال با کسری بودجه مواجه هستیم که هم اکنون به سمتی می‌رویم که انشاا… کسری ها را تا پایان سال جبران کنیم.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads