کد خبر: 206542 - تاریخ: دوشنبه، 16 نوامبر 2020 - 09:45

۵۰ درصد ابتلاها به کرونا ناشی از شرکت در دورهمی های خانوادگی است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به بستری ۴۳۰ نفر در مراکز درمانی استان، گفت: عامل ۵۰ درصد ابتلاها ناشی از شرکت در دورهمی های خانوادگی است.

به گزارش خوبان، آبتین حیدرزاده  با اشاره به شناسایی و بستری ۸۲ بیمار جدید کرونایی در مراکز درمانی استان گیلان، اظهار کرد: در مجموع تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های گیلان به ۴۳۰ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ بیمار دارای وضعیت و شرایط بد کرونایی هستند و در بخش‌های ویژه بستری شده‌اند، گفت: عامل ۵۰ درصد افزایش ابتلاها مربوط به شرکت شهروندان در دورهمی های خانوادگی است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تأکید بر رعایت همه توصیه‌های بهداشتی، افزود: مداومت در استفاده از ماسک، شستن دست‌ها باید از سوی شهروندان مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: در جاهای مسقف تنها باید افرادی یک خانواده که به صورت دائماً با هم زندگی می‌کنند حضور داشته باشند.

حیدرزاده با اشاره به اینکه انتقال ویروس کرونا بسیار ساده و سریع انجام می‌شود، تصریح کرد: فرد ناقل در ۱۵ دقیقه حتی در صورت استفاده از ماسک نیز می‌توانند تعداد زیادی را مبتلا کند لذا باید به صورت جدی از شرکت در تجمعات به هر شکلی اعم از خانوادگی و دوستانه و یا حتی اداری خودداری شود.

کد خبر 5072432
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads