کد خبر: 206514 - تاریخ: یکشنبه، 15 نوامبر 2020 - 09:06

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان عنوان کرد:

مبتلایان به دیابت در معرض خطر بیشتر ابتلا به کرونا

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه در همه گیری کرونا، افراد مبتلا به دیابت در معرض خطر بیشتری می باشند بر ارائه خدمات مراقبتی با اولویت خدمات غیرحضوری و رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی در این گروه تاکید نمود.

به گزارش خوبان، دکتر آبتین حیدرزاده در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تعداد کودکان و نوجوانان مبتلا به دیابت نوع یک در دنیا، بیش از یک میلیون نفر است افزود: در سال ۲۰۱۹میلادی بیش از ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر به دلیل این بیماری جان خود را از دست داده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ادامه داد: ۱۱ درصد از جمعیت بالای ۲۵ سال کشور مبتلا به دیابت هستند که حداقل ۲۵ درصد این افراد از بیماری خود اطلاع ندارند.

وی تعداد بیماران دیابتی شناسایی شده در جمعیت بالای ۳۰ سال تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی گیلان را بیش از ۶۵ هزار نفر اعلام کرد و با اشاره به اینکه در همه گیری کرونا، افراد مبتلا به دیابت در معرض خطر بیشتری می باشند بر ارائه خدمات مراقبتی با اولویت خدمات غیر حضوری و رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی در این گروه تاکید کرد.

حیدرزاده خاطرنشان کرد: با توجه به اهداف سند ملی پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر و عوامل خطر مرتبط، جمهوری اسلامی ایران متعهد شده است که سیر صعودی شیوع دیابت را تا سال ۱۴۰۴ متوقف کند.

وی یادآور شد: با همین هدف همگام با ادغام برنامه مراقبت های ادغام یافته بیماری های غیرواگیر، اطلاع رسانی همگانی در زمینه اهمیت بیماری دیابت همزمان با هفته ملی دیابت انجام خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: امسال نیز به منظور آگاهی عموم هموطنان درباره بیماری دیابت و تاکید بر اهمیت اصلاح شیوه زندگی مانند سال های گذشته روزهای ۲۴ لغایت ۳۰ آبان ماه به عنوان هفته ملی دیابت نام گذاری شده است.

انتهای پیام


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads