کد خبر: 206512 - تاریخ: یکشنبه، 15 نوامبر 2020 - 09:04

مدیرکل بهزیستی گیلان

ساخت ۲۵۰ واحد مسکن مددجویان گیلان تا پایان سال

مدیرکل بهزیستی گیلان، با بیان اینکه هم اکنون حدود ۱۱۰۰ واحد مسکن مددجویان در دست ساخت است، اظهار کرد: امسال ۲۵۰ واحد را تحویل دادیم و تا پایان سال ۲۵۰ واحد دیگر تحویل داده می شود.

به گزارش خوبان، حسین نحوی نژاد با بیان اینکه ۶۰ هزار خانوار را تحت پوشش مستقیم بهزیستی استان گیلان داریم، اظهار کرد: از این تعداد ۴۳ هزار خانوار افراد دارای معلولیت جسمی و حرکتی، روانی، ذهنی، نابینا و ناشنوا هستند.

وی خانوارهای آسیب دیده اجتماعی را نیز تحت پوشش بهزیستی دانست و افزود: ۱۷ هزار خانوار آسیب دیده اجتماعی از جمله زنان سرپرست خانوار، خشونت های خانگی، همسرآزاری، کودک آزاری، کودکان کار و خیابانی، دختران فراری، بیماران صعب العلاج مانند افراد مبتلا به ایدز و… نیز از خدمات بهزیستی بهره می برند.

مدیرکل بهزیستی گیلان، پیشگیری از آسیب های اجتماعی را بخش دیگری از فعالیت های بهزیستی دانست و تصریح کرد: سال گذشته فقط در زمینه آگاه سازی و پیشگیری از اعتیاد ۷۵۰ هزار نفر در گیلان تحت پوشش برنامه های ترویجی قرار گرفتند.

نحوی نژاد، با بیان اینکه سالانه ۲۰ هزار تماس با خط اورژانس اجتماعی در استان داریم، گفت: این تماس ها با موضوع خودکشی، کودک آزاری، همسرآزاری و… است.

وی با اشاره به رایگان بودن خط ۱۴۸۰ بهزیستی، خاطرنشان کرد: سالانه حداقل ۱۶ هزار تماس با این سامانه داریم و مردم از صبح تا ساعت ۲۴ خدمات مشاوره ای دریافت می کنند.

مدیرکل بهزیستی گیلان، مراقبت از معلولین و سالمندان را یکی از فعالیت های مهم بهزیستی دانست و بیان کرد: قریب به ۵۰۰۰ نفر در مراکز شبانه روزی بهزیستی استان اقامت دارند.

وی مسکن مددجویان را دغدغه همه مسئولان دانست و متذکر شد: ۴۵۰۰ خانوار نیازمند فوری به مسکن شناخته شدند و از ۱۰ سال گذشته نهضت مسکن را با مشارکت بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفین و خیرین مسکن ساز فعال کردیم و تاکنون ۳۲۰۰ مسکن ساخته و تحویل داده شده است.

نحوی نژاد، با بیان اینکه هم اکنون حدود ۱۱۰۰ واحد مسکن مددجویان در دست ساخت است، اظهار کرد: امسال ۲۵۰ واحد را تحویل دادیم و تا پایان سال ۲۵۰ واحد دیگر تحویل داده می شود؛ البته تفاهم نامه های همکاری با بسیج سازندگی و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) و ستاد اجرایی فرمان امام داریم و روند مسکن سازی شتاب می گیرد.

این مقام مسئول، از افزایش ۱۵ درصدی مستمری براساس اعلام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مهرماه امسال خبر داد و اضافه کرد: گیلان ۳۶ هزار مستمری بگیر دارد که شامل زنان سرپرست خانوار و معلولین و ایتام می شود که به صورت امدادبگیر در خانواده ها یا مراکز بهزیستی نگهداری می شوند.

وی با بیان اینکه امسال شاهد افزایش صد درصدی هزینه پرستاری برای افراد دارای ضایعه نخاعی هستیم، عنوان کرد: همچنین از مهرماه امسال حداقل ۲۰ درصد به یارانه مراکز نگهداری غیر دولتی افزوده شده است.

نحوی نژاد، با اشاره به توفیق بهزیستی استان در جلب همدلی و مشارکت خیرین، یادآور شد: امسال ۳۰۰ میلیون تومان کمک برای تهیه لوازم التحریر و کوله های دانش آموزان نیازمند جمع آوری کردیم. در قالب طرح مواسات نیز ۱۱ هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی را به خانوارهای نیازمند و آسیب دیده رساندیم.

انتهای پیام

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads