کد خبر: 206501 - تاریخ: شنبه، 14 نوامبر 2020 - 19:22

هم‌زمان با سراسر کشور انجام می‌گیرد؛

اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی از اول آذر ماه در گیلان

 به گزارش خوبان خبر ، ارسلان زارع عصر شنبه در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در سالن غدیر استانداری گیلان، گفت: همزمان با ابلاغ ستاد ملی مدیریت کرونا مبنی بر اعمال محدودیت و تعطیلی مشاغل غیر ضروری از ساعت ۱۸ در مراکز استان‌ها، این رویکرد از ۲۰ آبان ماه جاری در رشت نیز اجرایی شده است. استاندار گیلان […]

 به گزارش خوبان خبر ، ارسلان زارع عصر شنبه در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در سالن غدیر استانداری گیلان، گفت: همزمان با ابلاغ ستاد ملی مدیریت کرونا مبنی بر اعمال محدودیت و تعطیلی مشاغل غیر ضروری از ساعت ۱۸ در مراکز استان‌ها، این رویکرد از ۲۰ آبان ماه جاری در رشت نیز اجرایی شده است.

استاندار گیلان خواستار همکاری بیشتر اصناف و شهروندان برای اجرای این محدودیت‌ها در رشت شد و گفت: هرچه میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و مراقبتی بیشتر باشد، آسیب‌ها کاهش پیدا می‌کند.

زارع رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی را در قطع زنجیره بیماری ضروری دانست و اظهار کرد: دورهمی های خانوادگی تا ۵۰ درصد عامل انتقال ویروس است که از شهروندان درخواست می‌شود از حضور در چنین اجتماعاتی خودداری کنند.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه ویروس کرونا نسبت به نخستین روزهای شیوع، جهش یافته و سرعت انتقال آن افزایش یافته است، تاکید کرد: همگی ملزم به رعایت توصیه‌های بهداشتی جهت مقابله با این ویروس منحوس هستیم.

زارع با اشاره به تصمیم امروز ستاد ملی مبنی بر اعمال محدودیت‌هایی از اول آذرماه در سطح کشور خبر داد و افزود: آمادگی دستگاه‌ها و پیش بینی تمهیدات لازم در راستای اجرای طرح محدودیت طی روزهای باقیمانده تا اول آذرماه ضروری دارد.

استاندار گیلان با تأکید بر اینکه از ابتدای آذرماه محدودیت‌های ترددی نیز اعمال می‌شود، اظهار داشت: خودروهای پلاک بومی نمی‌توانند به شهر دیگر بروند و غیر بومی‌ها هم نمی‌توانند وارد شوند.

وی در ادامه افزود: ضمن اتخاذ تدابیر لازم برای کاهش مراجعات حضوری در سطح ادارات؛ از این بستر الکترونیکی برای ارائه خدمات لازم به عموم شهروندان استفاده می‌شود

زارع خواستار تشکیل قرارگاه جهادی در سطح شهرستان‌ها با هدایت فرمانداران و مشارکت فعالانه بسیج و دانشگاه علوم پزشکی شد و گفت: ۶۵ گروه ۱۵ نفره تشکل شده در شناسایی و غربالگری مؤثر بوده و در این راستا از بستر سامانه ۴۰۳۰ باید بیش از پیش بهره گرفت.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads