کد خبر: 206482 - تاریخ: شنبه، 14 نوامبر 2020 - 09:38

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان

وجود ۲۷ محور پرتصادف در گیلان؛ ۲۴۸ نفر امسال در جاده‌های استان جان باختند

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان با اشاره به وجود ۲۷ محور پرتصادف در گیلان گفت: ۲۴۸ نفر امسال در جاده‌های استان جان باختند

به گزارش خوبان، سرهنگ جاور صفاری صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به ورود خیل عظیم مسافران در زمان‌های مختلف به استان گیلان اظهار داشت: متاسفانه زیرساخت‌های استان پاسخگوی ورود این حجم از مسافر نیست و این موضوع مشکلاتی را در حوزه تصادفات برون شهری ایجاد کرده است.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان با بیان اینکه ۸۰ درصد راه‌های استان گیلان فرعی و روستایی هستند و این موضوع موجب بروز حوادث جاده‌ای شده است افزود: راه‌های فرعی و روستایی میزان تصادفات برون شهری را افزایش می‌دهند.

صفاری با اشاره به اینکه در چند سال اخیر وقوع حوادث رانندگی در گیلان سیر نزولی به خود گرفته است خاطرنشان کرد: از سال ۸۶ تا سال ۹۵ به‌طور متوسط ۶۳۰ نفر در جاده‌های برون شهری استان کشته می‌شدند.

وی با بیان اینکه از سال گذشته برای نخستین بار در تعداد کشته‌های تصادفات جاده‌ای برون شهری سیر نزولی داشتیم افزود: از سال گذشته ۴۲۰ نفر در جاده‌های برون شهری گیلان جان باختند و در ۷ ماهه نخست امسال نیز ۴۶ نفر یعنی ۱۶ درصد در تعداد کشته‌ها کاهش داشتیم.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان به علل وقوع تصادفات اشاره کرد و گفت: رتبه نخست عدم توجه به جلو با ۲۶ درصد، سپس تخطی از سرعت مطمئنه با ۱۹ درصد و انحراف به چپ و عدم رعایت حق تقدم به ترتیب مهم‌ترین علل بروز تصادفات و حوادث هستند.

وی با بیان اینکه استان گیلان ۲۷ محور پرتصادف دارد خاطرنشان کرد: ۴۸ درصد از کاربران ترافیکی ما در این محورها کشته می‌شوند و ۳۵ درصد تصادفات جرحی ما نیز مربوط به این ۲۷ محور است.

صفاری محورهای قرمز استان گیلان را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: محور رشت تا لنگرود، تالش به آستارا، آزادراه رشت به قزوین و محور فومن به سراوان ۴ محور قرمز و پرتصادف استان گیلان هستند.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان با اشاره به اینکه امسال ۲۴۸ نفر در جاده‌های استان جان باختند بیان کرد: این میزان تصادفات در جاده‌های برون شهری استان گیلان رخ داده که بیشترین آن مربوط به موتورسیکلت‌ها و عابران پیاده است.

انتهای پیام/۸۵


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads