کد خبر: 206457 - تاریخ: جمعه، 13 نوامبر 2020 - 11:33

حدود ۳۰ درصد از خانه های روستایی گیلان بیمه حوادث شدند

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان با اشاره به انعقاد قراردادی بین استانداری و بیمه ایران به منظور بیمه حوادث تمامی خانه های روستاییان استان در سال گذشته اظهار داشت: این طرح از دو هفته گذشته در گستره استان اجرایی شده و تا کنون ۳۰ درصد خانه های روستایی استان بیمه شده اند.

به گزارش خوبان، یاور پیر اعلایی با تاکید بر اینکه این طرح برای تمامی روستاییان استان است، اضافه کرد: گیلان استانی حادثه خیز است از این رو  با رایزنی، پیگیری، برگزاری جلسات متعدد و مناقصه این قرارداد منعقد شد.

وی گفت: از ۲ هزار و ۵۶۷ روستای استان یک هزار و ۸۳۴ روستا دارای دهیاری است اما اقدامات بیمه ای روستاهای بدون دهیار از طریق شورای بخش در حال انجام است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر۸۳ بیمه گر در روستاهای استان با بیمه همکاری می کنند که انتظار می رود ظرف یک ماه آینده بسیاری از روستاییان از این امکان بهره مند شوند.

پیر اعلایی مبلغ قابل پرداخت برای بیمه را ۵۳ هزار تومان عنوان و بیان کرد : روستاییان می توانند با پرداخت ۵۳ هزار تومان تا سقف ۴۰ میلیون تومان که ۳۰ میلیون تومان برای واحد مسکونی و ۱۰ میلیون تومان برای اثاثیه منزل می باشد از مزایای بیمه برخوردار شوند.

وی اظهار داشت: در صورتی که مالک هر خانه روستایی تمایل به استفاده بیشتری از خدمات داشته باشد به طور مثال با پرداخت ۱۰۶ هزار تومان می تواند تا ۸۰ میلیون تومان از مزایای بیمه حوادث بهره مند شود.

به گفته مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان؛ این طرح برای نخستین بار در استان به اجرا درآمده و اقدامی ماندگار از دولت تدبیر و امید برای روستاییان استان است.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads