کد خبر: 206394 - تاریخ: چهارشنبه، 11 نوامبر 2020 - 09:51

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

تعطیلی کامل شهرها فعلا ضروری نیست | محدودیت های ستاد ملی کرونا لازم است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه محدودیت های ستاد ملی کرونا لازم است گفت: تعطیلی کامل فعلا ضروری نیست و محدودیت های مشاغل دو، سه و چهار کافی است.

به گزارش خوبان، دکتر آبتین حیدرزاده در گفت وگو با ایسنا با اشاره به وضعیت ناشی از کرونا و ضرورت تعطیلی کامل شهرهای قرمز کرونایی در شرایط فعلی اظهار کرد: تعطیلی کامل فعلا ضروری نیست و محدودیت های مشاغل دو، سه و چهار کافی است.

وی تصریح کرد: محدودیت های ستاد ملی کرونا لازم است و اگر به درستی اجرا شود و مردم هم از رفت و آمد غیر ضرور بکاهند می توان گفت که در قطع زنجیره کرونا موثر خواهد بود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان رعایت فاصله فیزیکی حداقل ۲-۱.۵ متر و در صورت بیماری ماندن در خانه، استفاده درست از ماسک استاندارد، شستن دست ها، رعایت بهداشت، هنگام سرفه و عطسه کردن، لمس نکردن صورت، بینی و چشم، محدود کردن زمان حضور در محل های شلوغ و اجتماعات را از وظایف مردم در روزهای سخت کرونایی عنوان کرد.

حیدرزاده تست، ردیابی سریع، دقیق و پیگیری موارد تماس، تهویه فضاهای بسته و استفاده از فیلترهای هوا، اطلاع رسانی و حمایت مالی دولت، قرنطینه(محدودسازی) و ایزوله کردن موارد (جداسازی)، درمان مناسب و واکسن را نیز از وظایف دولت در این روزهای سخت کرونایی بیان کرد.

وی با تاکید بر اینکه توصیه ستاد کرونای استان گیلان بر حذر بودن از تجمعات است یادآور شد: تهویه مداوم هوای منازل و همه محیط های سربسته از دیگر توصیه های این ستاد به مردم است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تاکید کرد: در صورت بروز هرگونه علامت یا تماس با فردی که طی دو هفته مبتلا بودنش به کرونا اعلام شده باشد، حتما برای دریافت راهنمایی ها و مشاوره با سامانه ۴۰۳۰ و یا مراکز کووید۱۹ معاونت بهداشتی در تماس گرفته شود.

وی با تاکید بر اینکه اگر به این توصیه ها عمل شود به سرعت به سمت قطع کامل بیماری در استان می رویم خاطرنشان کرد: در صورت عدم رعایت این توصیه ها، ابتلا تداوم و کم کم هم بیشتر خواهد شد.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads