کد خبر: 206391 - تاریخ: چهارشنبه، 11 نوامبر 2020 - 09:23

رئیس شورای حل اختلاف استان گیلان

آزادی ۲۸۰ زندانی از طریق مصالحه در گیلان

رئیس شورای حل اختلاف گیلان با ابراز خرسندی از آزادی تعداد قابل‌توجهی زندانی از طریق مصالحه گفت: در ۶ ماه نخست سال جاری، ۲۸۰ زندانی در گیلان از طریق مصالحه و با حضور حقوقدانان و روانشناسان آزاد شدند.

به گزارش خوبان،  حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرمحمدی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هدف اصلی شورای حل اختلاف کاهش مراجعات مردم به محاکم قضایی است، اظهار کرد: بسیاری از پرونده‌هایی که بعضاً به محاکم قضایی ارجاع داده می‌شوند به‌راحتی قابل‌حل بوده و بر همین اساس شورای حل اختلاف از سال ۸۱ شروع به فعالیت کرد.

وی با اشاره به ورود بیش از ۱۰۰ هزار پرونده به شورای حل اختلاف گفت: ماهانه ۱۵ هزار پرونده به شورای حل اختلاف ارجاع شده و بر اساس آمار از فروردین‌ماه امسال تاکنون ۱۰۰ هزار و ۹۳۷ پرونده به این شورا واردشده که از این میزان ۳۰ درصد آنان با تلاش قضات به صلح و سازش انجامید.

رئیس شورای حل اختلاف استان گیلان عمده پرونده‌های مراجعه شده به این شورا را دعوای منقول دانست و افزود: بیشترین پرونده‌های واردشده به شورای حل اختلاف دعاوی منقول تا سقف ۲۰ میلیون تومان است که شامل دعوای غیر توافقی، مهریه، نفقه و دعوای صاحب‌خانه و مستأجر می‌شود.

میرمحمدی با اشاره به فعالیت ۱۵۱ قاضی در شعب شورای حل اختلاف بیان کرد: شورای حل اختلاف یکی از مهم‌ترین ارکان قوه قضاییه بوده و در استان گیلان هزار و ۱۲۴ کارمند و ۱۵۱ قاضی در ۲۲۵ شعب این شورا مشغول به فعالیت هستند.  

وی با ابراز خرسندی از آزادی تعداد قابل‌توجهی زندانی از طریق مصالحه افزود: در ۶ ماه نخست سال جاری، ۲۸۰ زندانی در گیلان از طریق مصالحه و با حضور حقوقدانان و روانشناسان آزاد شدند.

رئیس شورای حل اختلاف استان گیلان با اذعان به اینکه یک واحد مصالحه دعوای مستأجر و موجر در شورای حل تشکیل‌شده است، گفت: در هفت ماه گذشته از بیش از ۶۵۰ مورددعوای موجر و مستأجر، بیش از ۵۰ درصد پرونده‌ها به توافق انجامید.  

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads