کد خبر: 206362 - تاریخ: سه‌شنبه، 10 نوامبر 2020 - 11:31

سند مالکیت افزون بر ۱۰ میلیون متر اراضی موقوفات گیلان اخذ شد

معاون اوقافی، حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان از اخذ سند مالکیت افزون بر ۱۰ میلیون متر اراضی موقوفات این استان در یک سال اخیر خبر داد.

به گزارش خوبان، حجت الاسلام و المسلمین حمیدرضا کریمی ، اظهار داشت: طی یک سال اخیر با پی گیری‌ های انجام شده توسط کارشناسان حقوقی و ثبتی این اداره کل سند مالکیت ۱۰۰ موقوفه استان گیلان به مساحت پنج میلیون و ۱۰۰ هزار مترمربع اخذ شده است.

وی با اشاره به ثبت مالکیت موقوفه ناصر قلی خان امجد الدوله در قریه سار شهرستان صومعه سرا در روزهای اخیر افزود : مساحت اراضی این موقوفه نیز پنج میلیون و ۱۳۱ هزار و ۳۷۵ متر مربع و ارزش آن بیش از یک هزار میلیارد تومان است.

معاون اوقافی، حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه صیانت از موقوفات از رسالت‌ های اساسی سازمان اوقاف است، خاطر نشان کرد: تلاش برای احقاق حقوق و تثبیت سند مالکیت موقوفات کمک به سنت حسنه وقف است.

وی شناسنامه دار کردن و تثبیت مالکیت موقوفات را از مهمترین برنامه های سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان و تصریح کرد : در یک سال گذشته سه موقوفه با ۳۸۵ مترمربع مساحت به ارزش حدود چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال شناسایی و کشف شده است.

 حجت الاسلام کریمی ، تثبیت مالکیت موقوفات را در جلوگیری از موقوفه خواری بسیار موثر خواند و افزود : تلاش می‌کنیم با اقدامی جهادی تثبیت مالکیت موقوفات را تسریع دهیم.

معاون اوقافی، حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان بیان داشت: ادارات اوقاف و امور خیریه پس از اطلاع از تصرف ملک موقوفه یا عدم پرداخت اجاره موقوفه ابتدا با اخطار به متصر

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads