کد خبر: 206360 - تاریخ: سه‌شنبه، 10 نوامبر 2020 - 11:27

ورود سامانه بارشی جدید به گیلان/ هشدار نارنجی صادر شد

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به ورود سامانه سرد و بارشی از امروز به این استان و آغاز بارش ها، گفت: هشدار نارنجی صادر شده است.

به گزارش خوبان خبر ،  محمد دادرس با اشاره به اینکه بررسی نقشه‌های هواشناسی حاکی از این است که از این امروز سامانه بارشی و سرد دیگری وارد استان گیلان شده است، افزود: شرایط برای افزایش ابر، بارندگی، وزش باد در استان فراهم شده و در حال حاضر نیز از برخی نقاط گزارش بارش باران رسیده است.

وی افزود: با توجه به این شرایط و الگوهای حاکم بر نقشه‌های هواشناسی برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه بارش باران پیش بینی شده که در برخی از مناطق استان شدید و یا خیلی شدید است.

مدیر کل هواشناسی گیلان با اشاره به صدور هشدار نارنجی با توجه به شرایط پیش بینی شده و ابلاغ به دستگاه‌های مربوطه برای اتخاذ تصمیمات لازم برای مقابله با بحران‌های احتمالی، گفت: آبگرفتگی معابر، بالا آمدن آب رودخانه هم سیلابی شدن مسیل‌ها و لغزنده بودن جاده، کاهش دید افقی و احتمال رانش و لغزش در برخی مناطق و اصابت صاعقه طی روزهای آینده برای استان گیلان پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه در مدت شاهد کاهش ۴ تا ۱۰ درجه‌ای دمای هوا نیز خواهیم بود، تصریح کرد: با توجه به برودت هوا به ویژه در ارتفاعات انتظار بارش به صورت برف در این مناطق دور از انتظار نیست.

دادرس همچنین ادامه داد: دریا نیز تا پایان هفته جاری مواج و طوفانی است.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads