کد خبر: 206335 - تاریخ: دوشنبه، 9 نوامبر 2020 - 09:49

مدیر عامل آب منطقه‌ای گیلان:

برداشت بی رویه مصالح از رودخانه‌ها عامل افزایش سیل در گیلان است

مدیر عامل آب منطقه‌ای گیلان گفت: برداشت بی رویه مصالح از رودخانه‌ها یکی از عوامل افزایش سیل در گیلان است که در همین راستا صدور مجوز برداشت را در سال های اخیر کاهش داده ایم.

به گزارش خوبان، وحید خرمی ا اشاره به وضعیت احداث سدهای لاستیکی در استان گیلان، گفت: از ۱۱ سد لاستیکی در دست احداث استان، تا کنون سدهای لاستیکی دهنه سر شهرستان آستانه اشرفیه، پهلوان بست شهرستان لنگرود، باغبانان شهرستان فومن، گالش کلام شهرستان لنگرود به بهره‌برداری رسیده‌اند.

مدیر عامل آب منطقه‌ای گیلان افزود: مابقی سدهای لاستیکی استان در شهرستان‌های رشت، ماسال، تالش، صومعه سرا، آستارا، آستانه اشرفیه و لنگرود با پیشرفت فیزیکی حدود ۵۰ درصد در دست احداث بوده که جهت اتمام کل سدهای لاستیکی پیگیر تأمین اعتبارات مورد نیاز هستیم.

وی برداشت بی رویه مصالح از رودخانه‌ها را یکی از عوامل افزایش سیل در گیلان عنوان و اظهار کرد: برای مقابله با این معضل، صدور مجوز برداشت مصالح رودخانه‌ای در سال‌های اخیر را کاهش دادیم و ساماندهی و دیواره سازی نقاط آسیب پذیر در محدوده رودخانه‌ها را در دستور کار داریم.

خرمی در پاسخ به این پرسش که چرا لایروبی رودخانه‌ها به طور منظم انجام نمی‌شود، گفت: مطالعات تعیین حد بستر و حریم رودخانه‌های گوهررود و زرجوب با همکاری مشاور ذیصلاح انجام شده و بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در سطح استانداری مقرر شد شهرداری با همکاری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و ارگان‌های مرتبط در خصوص ساماندهی، لایروبی، بهسازی و جمع آوری و هدایت فاضلاب‌های منتهی به رودخانه‌ها مذکور را انجام دهند.

 

انتهای پیام/۶۹


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads