کد خبر: 206323 - تاریخ: دوشنبه، 9 نوامبر 2020 - 08:45

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

رعایت دستورالعمل های پیشگیری از کرونا در گیلان زیر ۶۰ درصد است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی پیشگیرانه از انتشار ویروس کرونا در گیلان اعم از عدم تشکیل تجمعات، مهمانی ها و عروسی ها در این استان زیر ۶۰ است

به گزارش خوبان، دکتر آبتین حیدرزاده افزود: استان گیلان در رعایت این پروتکل ها از میانگین کشوری پایین تر است.

وی با بیان اینکه به لحاظ رعایت پروتکل ها علاوه بر موارد، استفاده از ماسک در فضاهای سرپوشیده به عنوان دیگر شاخص در این حوزه از اهمیت ویژه ای برخوردار است، گفت : در استفاده از ماسک در فضاهای سرپوشیده به تازگی به متوسط ۷۴ درصد رسیده ایم که اندکی از میانگین کشوری بیشتر است.

وی خاطر نشان کرد: هم اکنون شهرهای آستارا، تالش، رودبار، رشت، لنگرود، لاهیجان و ماسال در وضعیت قرمز و بندرانزلی در مرز قرمز از نظر وضعیت شیوع کرونا قرار دارند.

وی درباره محدودیت مشاغل از بیستم ماه جاری به مدت یک ماه در مراکز استان ها خاطر نشان کرد: این محدودیت شامل؛ مشاغل ٢، ٣ و ۴ مواردی که جزو ضروریات و مایحتاج روزمره مردم نیستند می شود که فعالیت آنها تا ساعت ١٨ هر روز تعیین شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان تصریح کرد : این محدودیت ها در رشت اجرا می شود و در صورت لزوم با تصویب ستاد کرونا به شهرهای بزرگ نیز تسری داده می شود.

بر اساس آمارها هم اکنون ۴۱۵ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ و مشکوک به این بیماری در بیمارستان های گیلان بستری هستند.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads