کد خبر: 206318 - تاریخ: دوشنبه، 9 نوامبر 2020 - 08:38

لزوم استفاده از فناوری‌های نوین در رفع معضلات پسماند گیلان؛ استفاده از ظرفیت نخبگان بهبود کیفیت زندگی مردم را به‌دنبال دارد

رئیس پارک علم و فناوری گیلان با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت نخبگان در رفع معضلات تالاب و پسماند گفت: استفاده از فناوری، بهبود کیفیت زندگی مردم را به‌همراه دارد.

به گزارش خوبان، علی باستی ، با اشاره به ۲۰ آبان ماه روز جهانی علم در خدمت توسعه و صلح اظهار داشت: سازمان فرهنگی، علمی، آموزشی ملل متحد یونسکو از سال‌ها پیش ۱۹ آبان‌ماه را به‌عنوان «روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه» اعلام کردند.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان با اشاره به اهمیت بهره‌گیری از علم و دانش و همچنین توانایی موسسان علم و فناوری در توسعه جوامع خاطرنشان کرد: امروزه تلاش برای ایجاد پیوند بین علم، فناوری و کیفیت زندگی انسان‌ها همواره حائز اهمیت است.

باستی افزود: هر جامعه‌ای معمولاً با مشکلات مختلفی مواجه است که می‌بایست با بهره‌گیری از علم و فناوری در راستای رفع مشکلات تلاش شود از طرفی بخشی از مشکلات استان گیلان نیز مربوط به محیط زیست، آلودگی رودخانه‌ها، تالاب و پسماند است که در این راستا استفاده از ظرفیت علمی جامعه در حل این معضلات بسیار تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه همه آحاد جامعه باید از ثمرات علم، نوآوری و فناوری بهره‌مند شوند خاطرنشان کرد: در این راستا باید شاهد سرعت پیشرفت علمی و ایجاد ساز و کارهایی باشیم که به‌واسطه آن تمام ارگان‌ها و سازمان‌ها از علم و فناوری و توانایی نخبگان برای بهبود مشکلات جامعه بهره گیرند.

رئیس پارک علم و فناوری استان گیلان با اشاره به اینکه استفاده از علم و فناوری برای رفع مشکلات، بهبود کیفیت زندگی افراد جامعه را به‌همراه دارد تصریح کرد: نخبگان و جوانان با استعدادی در گیلان حضور دارند که باید از توانایی آنان استفاده شود.

باستی به‌کارگیری دانش و فناوری برای حل معضلات و ارتقاء کیفیت زندگی را از جمله وظایف مهم جوانان و نخبگان استان عنوان کرد و بیان داشت: این استان حتی دارای فارغ‌التحصیلانی است که از دانش و فناوری لازم برخوردارند و باید از توانایی آنها استفاده شود.

انتهای پیام/۶۱۲/ ز

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads