کد خبر: 206295 - تاریخ: یکشنبه، 8 نوامبر 2020 - 09:34

استاندار گیلان:

تعطیلی یک ماهه مشاغل غیرضروری از ساعت ۱۸ به بعد

استاندار گیلان گفت: از ۲۰ آبان تا ۲۰ آذر ماه، پایان کار مشاغل غیرضروری در مراکز استان‌ها ساعت ۱۸ است.

به گزارش خوبان، ارسلان زارع، استاندار گیلان روز گذشته در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا از تعطیلی مشاغل غیرضروری از ساعت ۱۸ به بعد خبر داد و گفت: در ستاد ملی مدیریت کرونا تصمیم گرفته شد که از ۲۰ آبان تا ۲۰ آذرماه فعلا در مراکز استان ها، به غیر از کسب و کار‌هایی که مربوط به تأمین مواد غذایی و دارویی مردم هستند، ساعت پایان کار بقیه مشاغل، ساعت ۱۸ باشد.

او با بیان اینکه این محدودیت‌ها به طور قطع می‌تواند به جلوگیری از انتقال سریع بیماری کمک کند، افزود: بر اساس پژوهش‌ها ۳۱ درصد از موارد ابتلا به کرونا ناشی از حضور در اجتماعات، دورهمی‌ها و دیدار‌های خانوادگی بوده و سرعت عمل گسترش ویروس کرونا در فضای بسته بسیار بیشتر است.

استاندار گیلان با تأکید بر ضرورت فراهم سازی زمینه مشارکت اجتماعی و استفاده از ظرفیت سمن ها، گروه‌های مرجع، متنفذان فرهنگی و اجتماعی برای مقابله با کرونا اظهار داشت: لازم است خطرات دورهمی‌های خانوادگی و حضور در اجتماعات و نقش آنها در گسترش بیماری، برای آحاد جامعه تبیین شود.

زارع با تقدیر از اقدامات تلاشگرانه کادر درمان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، به روند افزایشی شمار مبتلایان در گیلان طی روز‌های گذشته نسبت به هفته قبل اشاره کرد و گفت: برای رفع این مسئله، لازم است ضمن رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، اصل خودمراقبتی و دیگر مراقبتی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

او با بیان اینکه گیلان در اجرای طرح ملی غربالگری از استان‌های موفق بود، ادامه داد: بار دیگر اجرای این طرح در استان آغاز می‌شود و دانشگاه علوم پزشکی و بسیج محلات در انجام آن همکاری موثری داشته باشند.

استاندار گیلان بر لزوم استمرار پایش‌ها و نظارت‌ها در جهت اجرای دستورالعمل‌های ستاد ملی مدیریت کرونا و برخورد جدی با قانون شکنان تاکید کرد و با اشاره به ضرورت کاهش ارتباطات چهره به چهره و سوق دادن آن به سوی ارتباطات در بستر فضای مجازی تصریح کرد: حفظ سلامت خود و جامعه، مهمترین اصل است.

انتهای پیام/ع


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads