کد خبر: 206281 - تاریخ: شنبه، 7 نوامبر 2020 - 18:45

از سوی معاون اول رئیس جمهوری؛

ابلاغ تصویب‎نامه هیات وزیران درباره تبدیل خمام به شهرستان+ جزئیات

معاون اول رییس جمهور تصویب‌نامه هیات وزیران درخصوص شهرستان‌ شدن خمام را ابلاغ کرد تا آرزوی دیرینه مردم این بخش تحقق یابد.

به گزارش خوبان خبر ،معاون اول رییس جمهور تصویب‌نامه هیات وزیران درخصوص شهرستان‌ شدن خمام را ابلاغ کرد تا آرزوی دیرینه مردم این بخش تحقق یابد.

اسحاق جهانگیری با بیان اینکه هیات وزیران تغییر تقسیمات در خمام را در جلسه اخیر خود به پیشنهاد وزارت کشور و به استناد ماده سیزدهم قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری مصوب نموده، عنوان کرد : روستای اشکیک به‌عنوان مرکز دهستان چوکام تغییر یافته و دهستان فرشکی از ترکیب روستاها، مزرعه‌ها، و مکان‌های جیرسر چوکام، بیج، میانکل، بیجرودکل، فرشکی، جیرسر باقرخاله، للـه‌کا، مرغداری موحدی‌خواه، مرکز اکوتوریسم، برنجکوبی صداقتی، مرغداری لذیذمرغ، برنجکوبی اسلامی‌پرست و مرغداری اندیشمند، مطابق نقشه‌ای که از سوی دفتر هیات دولت تایید شده در بخش مرکزی خمام ایجاد می‌شود.
همچنین روستای فرشکی به‌عنوان مرکز دهستان فرشکی تعیین شده و بخش چوکام از ترکیب دهستان‌های چوکام و فرشکی در شهرستان رشت ایجاد می‌شود. علاوه‌بر این، روستای بالامحله چوکام با تغییر به شهر چوکام، به‌عنوان مرکز بخش چوکام تعیین گردیده و شهرستان خمام از ترکیب بخش‌های مرکزی (شامل دهستان‌های چاپارخانه و کته‌سر) و چوکام در استان گیلان ایجاد می‌شود.
به گفته‌ی جهانگیری، شهر خمام به‌عنوان مرکز بخش مرکزی شهرستان خمام و همچنین مرکز شهرستان خمام تعیین می‌شود.

منبع : خمام نیوز

انتها پیام۸۵۲

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads