کد خبر: 206224 - تاریخ: پنج‌شنبه، 5 نوامبر 2020 - 09:21

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان:

راه‌اندازی مجدد واحدهای صنعتی غیرفعال گیلان/ ۶۹ واحدی صنعتی استان تحت تملک بانک‌ها هستند

فرزام‌صفت با اعلام اینکه چندین طرح و برنامه برای راه‌اندازی مجدد واحدهای صنعتی غیرفعال گیلان اجرایی می‌شود گفت: ۶۹ واحدی صنعتی در استان تحت تملک بانک‌ها قرار دارند.

به گزارش خوبان، «آرش فرزام‌صفت» با بیان اینکه در حال حاضر چیزی حدود ۶۹ واحد صنعتی استان گیلان تحت تملک بانک‌ها قرار دارند اظهار داشت: چندین طرح و برنامه برای راه‌اندازی مجدد واحدهای صنعتی غیرفعال و راکدی که در استان گیلان وجود دارند اجرایی می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر چه تعداد و یا چند درصد از واحدهای صنعتی و تولیدی استان با رکود مواجه هستند عنوان کرد: بحث رکود تعاریف مختلفی دارد و درصد آن هم در مورد واحدهایی که غیرفعال بوده و یا فعالیت حداقلی دارند، فرق می‌کند.

فرزام‌صفت با بیان اینکه طبق پیش‌بینی‌ها حداقل می‌توان گفت حدود ۳۰ درصد از واحدهای صنعتی استان گیلان غیرفعال و یا راکد هستند تصریح کرد: بخشی از این واحدها در تملک بانک‌ها هستند و بنابراین بانک‌ها تکلیف دارند این دسته از واحدهای صنعتی را جهت راه‌اندازی مجدد به سرمایه‌گذاران واگذار کنند.

وی غیرفعال و یا راکد بودن بخشی از واحدهای صنعتی گیلان را ناشی از سوء مدیریت خود مدیران واحدها اعلام کرد و بیان داشت: بخش دیگری از علل مؤثر در راکد و یا غیرفعال شدن واحدهای صنعتی استان گیلان به علت نوع تولیدات آن‌ها حادث شده است به این معنی که دیگر اقتصادی نیستند و توجیه اقتصادی ندارند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان یکی از راه‌هایی که برای رفع مشکلات این دسته از واحدهای صنعتی در استان پیش‌بینی شده است را برشمرد و اظهار داشت: پیشنهاد ما این است که در راستای راه‌اندازی مجدد به واحدهایی که در شهرک‌های صنعتی استان زمین‌ گرفتند و راکد شده‌اند شش ماه فرصت داده شود.

فرزام‌صفت در مورد واحدهایی که نتوانند در مدت تعیین شده اقدامات لازم جهت راه‌اندازی مجدد انجام دهند نیز یادآور شد: طبق برنامه پیشنهادی اگر این واحدها نتوانستند پس از شش ماه نسبت به راه‌اندازی خود اقدام کنند انشعابات آب، برق و گاز آنان قطع و در اختیار سرمایه‌گذاران جدیدی که توان انجام سرمایه‌گذاری مجدد دارند قرار داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از این طریق واحدهایی که غیرفعال هستند و تمایلی هم به ادامه فعالیت ندارند ناگزیر می‌شوند یا خودشان فعال شوند و یا اینکه امکانات را به افراد توانمند واگذار کنند گفت: بانک‌ها هم در گیلان تکلیف دارند و باید حدود ۶۹ واحدی که تحت تملک آن‌ها قرار دارد را به سرعت به صاحبان قبلی آنان و یا به سرمایه‌گذاران جدید واگذار کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان تلاش در جهت برداشته شدن قوانین و مقررات مزاحم فضای کسب و کار را در استان مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: گیلان از مزیت‌ها و پتانسیل‌های خوبی برای پیشرفت برخوردار است و امید داریم با انجام چنین اقداماتی بسترسازی لازم برای توسعه هر چه سریع‌تر استان فراهم شود

پایان پیام/۸۴


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads