کد خبر: 206220 - تاریخ: پنج‌شنبه، 5 نوامبر 2020 - 09:13

فرماندار شهرستان رشت:

رعایت ۵۰ درصدی پروتکل‌های بهداشتی در رشت

فرماندار رشت با بیان اینکه تنها نیمی از مردم شهرستان رشت پروتکل های بهداشتی را رعایت میکنند، خواستار نهادینه سازی فرهنگ رعایت پروتکل های بهداشتی و کمک رسانه ها در این راستا شد.

به گزارش خوبان، علی فتح‌اللهی در جلسه شورای سلامت شهرستان رشت با بیان اینکه هدف از برگزاری چنین جلساتی، تامین سلامت عمومی در کنار حفظ پویایی جامعه است، اظهار کرد: در همین راستا با توجه به شیوع بیماری کرونا باید شرایطی فراهم نماییم که جامعه کمترین آسیب را متحمل شود.

وی با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی در جهت رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی و حفظ سلامت عمومی از سوی آحاد جامعه، گفت: اگر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جامعه نهادینه نشود، هزینه‌های سنگینی به جامعه تحمیل می‌شود، همانگونه که به دلیل عدم رعایت عمومی پروتکل‌ها در هفته‌های گذشته، شاهد چندین برابر شدن میزان ابتلا و کشته‌های ناشی از کرونا در سطح کشور هستیم.

رئیس ستاد مقابله با کرونای شهرستان رشت با بیان اینکه علاقه نداریم با اتخاذ تصمیمات سختگیرانه، اقتصاد جامعه و مشاغل مختلف، با مشکل مواجه شوند، گفت: همه جوامع برای دوام خود به تمام فعالیت‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و هنری نیازمندند و رعایت مباحث بهداشتی و نهادینه شدن این موضوع در جامعه، کمک می‌کند همه فعالیت‌ها در کنار مقوله سلامت استمرار داشته باشد.

فرماندار رشت با بیان اینکه تنها نیمی از مردم شهرستان رشت پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند،  خواستار نهادینه سازی فرهنگ رعایت پروتکل های بهداشتی و کمک رسانه‌ها در این راستا شد.

فرماندار رشت با تاکید بر اینکه در راستای حفظ زندگی و سلامت مردم با کسی تعارف نداریم، گفت: در این راستا کلیه دستگاه‌های اجرایی موظف به همکاری با ستاد مقابله با کرونا هستند.

فتح‌اللهی اجرای دقیق مصوبات ستاد مقابله با کرونا از سوی دستگاه‌های اجرایی و سایر متولیان امر را خواستار شد و  تصریح کرد: در این زمینه باید نظارت ویژه و بازرسی‌های متعدد جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن عمومی به عمل آید.

وی به خطر وجود سگ‌های بلاصاحب و ترویج پدیده سگ‌گردانی در سطح شهر اشاره کرد و افزود:  متاسفانه علاوه بر پدیده سگ‌های ولگرد، شاهد هستیم سگ‌گردانی در برخی از خانواده‌ها به یک فرهنگ جهت تظاهر تبدیل شده است.

فرماندار رشت حفظ امنیت اجتماعی مردم را از مهمترین وظایف فرمانداری دانست و ادامه داد: در راستای ساماندهی جدی سگ‌های بلاصاحب و پدیده سگ‌گردانی، به زودی کارگروهی تخصصی در راستای اتخاذ تصمیمات دقیق و کارشناسی شده در این زمینه، این مسئله را پیگیری می‌کند.

انتهای پیام

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads