کد خبر: 206188 - تاریخ: چهارشنبه، 4 نوامبر 2020 - 09:12

شرق و غرب گیلان در آغوش آتش/بیش از ۱۱۰ هکتار از اراضی گیلان طعمه حریق شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان از وقوع آتش‌سوزی در چند نقطه از استان خبر داد و گفت: بیش از ۱۱۰ هکتار از اراضی جنگلی گیلان به‌ویژه در شهرستان ماسال در آتش سوخته است.

به گزارش خوبان، امیر مرادی امروز با اشاره به وقوع آتش‌سوزی در چند نقطه گیلان اظهار کرد: شهرستان‌های رودبار، آستارا، لنگرود، ماسال، رودسر، سیاهکل و رضوانشهر طی روزهای اخیر دچار حریق شده که پیش‌بینی می‌شود بالغ‌بر ۱۱۰ هکتار از اراضی استان طعمه حریق شده باشد.

وی با اشاره به آتش‌سوزی گسترده در شهرستان ماسال افزود: حدود ۱۰۰ هکتار از اراضی شهرستان ماسال ازجمله در بخش شاندرمن در آتش سوخته اما عمده این آتش‌سوزی‌ها سطحی بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به میزان آتش‌سوزی‌ها در مابقی شهرستان‌های استان گفت: دو هکتار از اراضی لنگرود، یک هکتار از اراضی سیاهکل، یک هکتار از اراضی رودبار، یک هکتار از اراضی رضوانشهر و شهرستان‌های دیگر استان نیز به همین اندازه دچار حریق شده‌اند.

مرادی با اشاره به دلایل وقوع آتش‌سوزی‌های اخیر در گیلان تصریح کرد: صعب‌العبور بودن جنگل‌ها، غیرفعال بودن آتش‌برها، وجود انبوه برگ درختان هیرکانی در استان و همچنین عمدی بودن آتش‌سوزی‌ها ازجمله دلایل حریق در جنگل‌ها و مراتع گیلان بوده است.

وی با بیان اینکه در جریان آتش‌سوزی جنگل‌های شهرستان ماسال بالغ‌بر یک‌صد نفر نیروی انسانی شبانه‌روز جهت خاموش کردن آتش حضور داشتند، افزود: این نیروها عمدتاً از یگان حفاظت منابع طبیعی، نیروهای مردمی و بسیجی، هلال‌احمر و همراهان طبیعت هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به تصمیمات منحصربه‌فرد سازمان مدیریت بحران کشور در خصوص آتش‌سوزی‌های عظیم پس از وقوع آتش‌سوزی جنگل‌های زاگرس بیان کرد: این سازمان فرآیند هماهنگی بالگرد را با مرکز کنترل پشتیبانی هوایی حریق کشور تسهیل کرده و اعتبارات پرواز به‌صورت متمرکز تأمین می‌شود.

 مرادی با بیان اینکه استفاده از بالگرد در اطفال آتش‌سوزی جنگل‌های ماسال هزینه‌ای را در برنداشت، گفت: این در حالی است که صدها نیروی انسانی در سطح مرتع و جنگل‌های ماسال درگیر خاموش کردن آتش بودند و هزینه‌هایی در بخش خوراک و یا حداقل پوشش خاص را داشتند.

وی با بیان اینکه سطح آتش توسط هیچ‌کس قابل پیش‌بینی نیست، تصریح کرد: یکی از اقدامات اساسی ما در ستاد مدیریت بحران استان الزامی کردن دستگاه‌های اجرایی و خدماتی به داشتن برنامه در حین بحران ازجمله در سیل و آتش‌سوزی است.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads