کد خبر: 206130 - تاریخ: یکشنبه، 1 نوامبر 2020 - 14:32

استاندار گیلان در ستاد تنظیم بازار؛

خروج مرغ از استان، بدون مجوز ممنوع است | کمبودی در خصوص روغن نباتی وجود ندارد

نماینده عالی دولت در گیلان با تصریح اینکه در خصوص تأمین کالاهای اساسی کمبودی در استان نداریم، گفت: هیچ وقفه ای برای تولید روغن در واحدهای صنعتی گیلان، به‌وجود نیامده و از دستگاه های مسئول انتظار دارم نظارت ها بر بازار را به طور مستمر و در همه ساعات شبانه روز انجام دهند.

به گزارش  خوبان، ارسلان زارع صبح امروز (یکشنبه) در جلسه ستاد تنظیم بازار استان که فرمانداران نیز به صورت ارتباط تصویری حضور داشتند؛ به نقش این ستاد در کنترل قیمت ها، تامین کالای عمومی و مایحتاج ضروری مردم و نیز نحوه توزیع آن اشاره و اظهار کرد: به این منظور در همین هفته، ستاد تنظیم بازار در همه شهرستان‌ها تشکیل شود و فرمانداران بصورت مستقیم بر قیمت‌گذاری و نحوه توزیع کالا نظارت کنند.

وی ادامه داد: حفظ تولید نیز همانند تعادل قیمت‌ها برای استان مهم است و اگر تداوم تولید نباشد، گرانی‌ها نیز اتفاق می‌افتد از این‌رو باید واحدهای تولیدی خود را فعال نگاه داریم و در جهت تامین مواد اولیه آن‌ها، دستگاه‌های مرتبط بصورت مستمر نظارت و پایش داشته باشند.

 زارع کمبود کالا و یا شایعه بروز آن را موجب فشار روانی در جامعه خواند و افزود: بدیهی است در پی این نگرانی و کمبود کاذب، با پدیده مازاد تقاضا مواجه می‌شویم که نمونه آن مسئله روغن طی روزهای اخیر است.

وی با بیان این مطلب که هیچ گونه کمبودی در خصوص روغن نباتی در گیلان وجود ندارد، تصریح کرد: واحدهای تولیدی استان، خود برطرف کننده این نیاز بوده و با حداکثر ظرفیت در حال فعالیت هستند.

استاندار گیلان ادامه داد: واحدهای استانی قیمت روغن را نیز افزایش ندادند و تاکید دارم سازمان صمت موجودی کالاها را بطور مرتب در تمام شهرستان‌های استان پایش کنند.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص گوشت مرغ هم پس از شایعه کمبود، شاهد افزایش تقاضا برای این محصول بودیم حال با توجه به لزوم جلوگیری از هرگونه اختلال در بازار، انتظار داریم سازمان جهاد کشاورزی سهم هر تولیدکننده بزرگ را بر اساس نیاز استان اعلام و سازمان صمت نیز کنترل کند که این میزان با نرخ مصوب توزیع شود.

 زارع اظهار داشت: فروش مرغ زنده و لاشه بدون مجوز از استان، همچنان ممنوع است و درصورت لزوم انجام آن، نیازمند اخذ مجوز خواهد بود.

استاندار گیلان ادامه داد: با توجه به اینکه قیمت حمل و نقل در استان به نسبت بالاست و این مورد بر نرخ نهایی تمامی کالاها اثرگذار است، باید اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان با جدیت بر نحوه قیمت‌گذاری و اجرای آن نظارت کند.

وی با تاکید بر اینکه نباید زمینه سوءاستفاده برای سودجویان به سبب شایعه کمبود کالاهای اساسی فراهم شود، از کسبه و بازاریان استان که همراهی‌های خوبی در توزیع عادلانه کالاها داشته‌اند، تقدیر و اضافه کرد: نباید روند نظارت‌ها به ساعت کار اداری خلاصه شود بلکه باید این امر مستمر و در همه ساعات شبانه روز باشد و با خاطیان برخودی جدی صورت گیرد.

نماینده عالی دولت در استان افزود: عرضه خارج از شبکه و فروش کالاهای اساسی از استان همچون آرد، مرغ و روغن واقعیتی است که با توجه به پایین بودن قیمت آن‌ها در استان به نسبت کشور، اتفاق می‌افتد.

وی با اشاره به اینکه درآمد سرانه مردم در همه شهرستان‌های گیلان از میانگین کشور بالاتر نیست، بیان داشت: منصفانه نیست نرخ کالا و خدمات از میانگین کشوری بالاتر باشد و در راستای این مهم باید همه دستگاه‌های مرتبط عزمی جدی بکار گیرند.

در این جلسه گزارش وضعیت بازار و اقدامات صورت گرفته بمنظور تامین کالاهای مورد نیاز مردم، گزارشی از آخرین وضعیت موجودی بازار در حوزه کالاهای اساسی همچون روغن نباتی، شکر و مواد پروتئینی و نیز گزارش وضعیت نرخ کرایه بار و حمل و نقل در استان بیان شد.

فرمانداران لنگرود، رودبار، رشت، صومعه سرا، انزلی و آستانه اشرفیه نیز گزارشی از روند توزیع کالاهای اساسی در شهرستان خود اعلام کردند.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads