کد خبر: 206094 - تاریخ: یکشنبه، 1 نوامبر 2020 - 19:28

رئیس شورای بخش خمام در گفت گو با خوبان خبر :

بسیاری از مـشکلات بر دوش دهــیار و شورای روستا است| اقدامات و پیشرفت هایی که در شهرها انجام‌شده بسیاری از روستاها از آن محروم‌اند

امینی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات بر دوش دهیار و شورای روستا است.

حسین امینی عصر امروز در گفت گو با خبرنگار خوبان خبر با اشاره به مشکلات زیرساخت‌ها  ، اظهار کرد: اگر قرار است کشوری پیشرفته داشته باشیم یا روستایی را از سنت به مدرنیته ارتقا دهیم نیاز داریم ابتدا زیرساخت‌هایی را فراهم کنیم.

وی با ابراز تأسف از اینکه هنوز پس از گذشت بیش از ۴۰ سال از عمر انقلاب نتوانستیم رضایت روستائیان را جلب کنیم، گفت: ما هنوز فقر و مشکلات بسیاری در روستاها داریم و این بی‌عدالتی است که پیشرفت‌ها و اقداماتی که در شهرها انجام‌شده هنوز بسیاری از روستاها از آن محروم‌اند.

رئیس شورای بخش خمام با بیان اینکه هرچه جلوتر می‌رویم گویی ما را به عقب هل می‌دهند و هنوز به آنچه در نظر داشتیم برای آبادانی روستاها دست نیافتیم، افزود: بسیاری از کوچه‌ها هستند که مردم آن‌ها جلوی ساخت‌وساز را در آن گرفتند و اجازه گرفتن کنتور را به فرد ندادند.

امینی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات بر دوش دهیار و شورای روستا است، گفت: مگر منابع مالی دهیاری چقدر است که انتظارها از دهیاری و شورای روستا بالا رفته؟

وی با اشاره به اجرای طرح هادی در روستاها بیان کرد: سال‌ها است که روستائیان در زمین‌های وراثتی خود مشغول فعالیت هستند و اکنون با اجرای طرح هادی زمین‌هایی که از قدیم متعلق به روستائیان است را مشمول طرح هادی می‌دانند و اجازه فعالیت در آن را به روستائیان نمی‌دهند، این راه جلوگیری از افراد سودجو نیست بلکه ظلم است.

رئیس شورای بخش خمام با اشاره به ساخت‌وسازهای غیرقانونی در زمین‌های کشاورزی گفت: باید جلوی چنین افرادی گرفته شود نه روستائیانی که در زمین‌های خود مشغول کشت و کار هستند و در طرح بازنگری جدید زمین‌های آن‌ها مشمول طرح هادی شده است، از بخشدارو امام‌جمعه خمام می‌خواهم این مشکلات را مطرح و در استان حل کنند.

امینی با تأکید بر اینکه نباید اقدامی‌شود تا مردم نسبت به‌نظام بدبین شوند، افزود: باید با مشکلات به ‌صورت ریشه‌ای برخور‌د شده تا برای همیشه مشکلات از بین بروند.

به گفته رئیس شورای بخش خمام، دولت قول حمایت از کشاورزان را داده بود اما سال گذشته کود شیمیایی ۸۰ هزار تومان بود اما امسال به ۴۸۰ هزار تومان رسید، چطور می‌شود که در طی یک سال کودشیمیایی برای کشاورز ۶  برابر افزایش قیمت داشته باشد؟!

وی با اشاره به مشکلات کشاورزی در گیلان گفت: همین افزایش قیمت‌ها باعث می‌شود که کشاورزان به دلیل مشکلات اقتصادی مجبور به فروش زمین‌های خود شوند که این اقدام موجب ویلا سازی‌های بیشتر در استان گیلان می‌شود.

امینی با اذعان به اینکه با توجه به همه مشکلات مردم پای انقلاب ایستاده‌اند، افزود: تنها چیزی که مردم ما را رنج می‌دهد تبعیض است، باید این مسائل به مسؤولان برسد و با بیان ضعف‌ها بدانند که باید به مردم خدمت کرد، باید با مردم خوش‌رو بود و آن‌ها را گرامی داشت.
انتهای پیام/

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads