کد خبر: 206091 - تاریخ: شنبه، 31 اکتبر 2020 - 23:29

فرماندار رشت تاکید کرد:

لزوم بازنگری در روند صدور پروانه جهت کاهش هزینه‌ها و تسریع آن

فرماندار رشت تاکید کرد: همه مسئولان وظیفه دارند با حل مشکلات ساختاری و بنیادی، زمینه لازم جهت صدور پروانه ساختمانی با سریع‌ترین و کم هزینه‌ترین روش ممکن را فراهم کنند.

به گزارش خوبان، علی فتح‌اللهی در پانزدهمین نشست هفتگی با نمایندگان شهرستان رشت که صبح امروز پیرامون بررسی مشکلات صدور پروانه ساختمانی صبح امروز در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد با بیان اینکه خدمت به مردم و کاهش دغدغه‌ها و مشکلات آنان از مهم‌ترین وظیفه مسئولان مملکتی است، افزود: در شرایط کنونی و با توجه به شیوع ویروس کرونا، تلاش ما بر این است تا ضمن کاهش فشارهای اقتصادی و حضور مردم در مجامع عمومی، شیوه‌ای ایمن را برای دسترسی آن‌ها به برنامه‌ها و اهداف زندگی خویش فراهم سازیم.

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به وجود مشکلات اقتصادی وعدم ثبات قیمت کالاها در شرایط تحریم‌های ظالمانه، تصریح کرد: تاوان‌عدم وجود ساختارها و زمینه‌های مناسب برای انجام برنامه‌ها و پروژه‌ها را مردم خواهند پرداخت و باید با حل مشکلات ساختاری و بنیادی، زمینه را برای انجام امور روزانه آن‌ها با سریع‌ترین و کم هزینه‌ترین روش ممکن فراهم سازیم.

وی در ادامه افزود: تسریع در پاسخگویی به استعلام‌ها از طریق سیماک و همچنین اموری که در حوزه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها صورت می‌گیرد، از اهدافی است که در این جلسه دنبال خواهد شد.

مقام عالی دولت در مرکز استان با بیان اینکه سیماک، سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور است، افزود: هدف از راه اندازی این سامانه، مدیریت بهینه امور املاک و نیز تسهیل و تسریع کارهای مقدماتی سرمایه‌گذاری و شکل‌گیری فعالیت‌های اقتصادی است تا در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی استعلام‌ها و مشکلات مردم بدون نیاز به مراجعه حضوری آنان باشیم.

فتح‌اللهی ضمن اظهار تاسف در خصوص به درازا کشیدن زمان پاسخگویی به استعلامات در سامانه مذکور، اظهار داشت: طولانی شدن زمان پاسخ دهی به استعلام ها، کاملا در نقطه مقابل اهداف این طرح قرار دارد و از سویی دیگر انحصار طرح ثبت نام به دفاتر پیشخوان، هزینه‌هایی را به مردم تحمیل می‌کند.

فرماندار شهرستان رشت با تاکید بر تعیین محدودیت زمانی برای پاسخگویی به استعلام‌ها از سوی ادارات، افزود: با توجه به اینکه تهیه نقشه از طریق افراد خاص و محدودی انجام می‌شود، این امر منجر به بالا رفتن تعداد درخواست‌ها و به تبع آن طولانی شدن مراحل پاسخگویی به درخواست کنندگان می‌شود و ممکن است به دلیل‌عدم تایید نقشه‌ها از سوی مراجع ذیربط، مراحل فوق با تحمیل هزینه‌هایی مضاعف بر مراجعین، مجددا نیاز به تکرار داشته باشند.

وی با توصیه به پرهیز از امر استعلام در مواقع غیرضروری، تصریح کرد: به عنوان مثال در اموری که با منابع طبیعی و عرصه‌های ملی در تداخل و تضاد نیستند، با تهیه و اعلام لیستی از منابع طبیعی، استعلام در این حوزه، نیازی نباشد.

فتح‌اللهی با بیان اینکه نیاز است آخرین نسخه از طرح‌های هادی در اختیار دهیاران به عنوان افراد مورد وثوق و اعتماد دولت قرار گیرد، اظهار داشت: این امر نیز جهت پرهیز از استعلام غیرضروری در خصوص طرح‌های هادی می‌تواند بسیار تاثیر گذار باشد و امیدواریم در تهیه طرح‌های هادی جدید مشکلات و تداخل با طرح‌های قدیمی، مورد لحاظ قرار گیرد.

سردار آقازاده نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه برگزاری چنین جلساتی می‌تواند در حل مشکلات مردم و ارائه راهکار بسیار موثر باشد، افزود: از پیگیری‌های فرمانداری سپاسگزاریم و معتقدیم باید این جلسات با رویکرد رفع مشکلات مردم به صورت مستمر دنبال شود.

وی با تاکید بر لزوم انجام آمایش جدید روستایی با توجه به تغییرات مدام جغرافیایی و جمعیتی، اظهار داشت: باید برای افراد بومی روستا در قیاس با افراد غیر بومی از اولویت برخوردار باشند.

احمدی دیگر نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه سختی‌ها و اطاله زمانی که در زمینه صدور پروانه‌های ساختمانی وجود دارد، از دغدغه‌های اصلی مردم محسوب می‌شود، افزود: متاسفانه مشکلات و پیچیدگی‌های پیش روی مردم برای دریافت پروانه بسیار زیاد است.

وی با تاکید بر اینکه به هیچ وجه پذیرفتنی نیست که مردم جهت صدور پروانه ساختمانی، اینقدر معطل شوند، اظهار داشت: مشکل دیگری، برخی مردم با آن مواجه هستند، تداخل و ابهام در محدوده شهر و روستا است که باید این موضوع در اسرع وقت، تعیین تکلیف شود.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads