کد خبر: 206088 - تاریخ: شنبه، 31 اکتبر 2020 - 12:28

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان:

ایران پوپلین با تزریق سرمایه به خط تولید برمی‌گردد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان با بیان اینکه ایران پوپلین با تزریق سرمایه به خط تولید برمی‌گردد، گفت: واگذاری به شخص یا گروه‌های دارای اهلیت و صلاحیت لازم از مهم‌ترین شروط واگذاری ایران پوپلین است.

به گزارش خوبان ، آرش فرزام صفت امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به وضعیت نابسامان واگذاری شرکت ایران‌پوپلین رشت، اظهار کرد: ۶۰ درصد سهام شرکت ایران پوپلین متعلق به بانک ملی است و در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مصوب شده که در وهله اول بانک ملی با تزریق سرمایه در گردش زمینه اشتغال را در ایران پوپلین فراهم کند.

وی با برشمردن برخی از معضلات شرکت ایران پوپلین، افزود: مشکل اصلی ایران پوپلین قدیمی بودن ماشین‌آلات و نداشتن توجیه اقتصادی با وضعیت فعلی تولید است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان با تأکید بر اینکه شرکت ایران پوپلین باید خط تولیدی به‌روز داشته و این مهم نیازمند توسعه ماشین‌آلات در این شرکت است، گفت: این شرکت علاوه بر توسعه خط تولید باید سرمایه در گردش کافی داشته باشد تا بتواند از وضعیت زیان دهی فعلی خارج شود و به سوددهی برسد.

فرزام صفت با بیان اینکه ایران پوپلین با تزریق سرمایه به خط تولید برمی‌گردد، تصریح کرد: بهترین راه برای اینکه ایران پوپلین در مسیر تولید قرار بگیرد و شرکت بتواند روی پای خود بایستد، تزریق منابع کافی لازم از سوی سرمایه‌گذار است که باید نقدینگی لازم را برای این امر داشته باشد.

وی با بیان اینکه بهترین حالت واگذاری ایران پوپلین می‌توانست توسط خود بانک ملی باشد، افزود: بانک می‌توانست با توجه به اعتماد و سابقه خود نسبت به سایر گروه‌ها یا اشخاص این شرکت را اداره کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان با اشاره به ادعای بانک ملی مبنی بر اینکه طبق دستورالعمل‌های جدید این بانک اجازه سرمایه‌گذاری را در بخش‌های تحت تکفل خود ندارد، گفت: بانک ملی اگر نمی‌توانند از سرمایه‌های خود به جهت توسعه و تولید در ایران پوپلین هزینه کند می‌تواند از منابع سایر بانک‌ها استقراض کرده و در جهت احیا ایران پوپلین بهره بگیرد.

فرزام صفت واگذاری به شخص یا گروه‌های دارای اهلیت و صلاحیت لازم را از مهم‌ترین شروط واگذاری ایران پوپلین برشمرد و خاطرنشان کرد: با توجه به تجربه‌های تلخی که در گیلان وجود دارد به‌هیچ‌وجه دستگاه‌های حاکمیتی این بار اجازه نمی‌دهند شرکتی همچون ایران پوپلین به شخص یا اشخاصی واگذار شود تا پس از اتمام واگذاری از بین رفته و علاوه بر تعطیلی و حذف ظرفیت اشتغال موجود به مسائل حاشیه در آن دامن زده شود.

وی با بیان اینکه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در واگذاری ایران پوپلین بسیار حساس است، افزود: شخص و یا مجموعه‌ای که برای خرید ایران پوپلین وارد میدان شده باید به‌اندازه کافی توانایی فنی، مالی و اهلیت که مجموعه استان آن را تأیید کند را داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان با بیان اینکه در حال حاضر ایران پوپلین با حداقل ظرفیت ممکنه در حال فعالیت است، افزود: یکی از اصلی‌ترین محورها و شروط گیلان برای واگذاری ایران پوپلین حفظ اشتغال و ظرفیت تولید موجود و همچنین تلاش برای افزایش آن‌ها است.

فرزام صفت در پاسخ به اینکه مهلت مندرج در مصوبه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مبنی بر واگذاری ایران پوپلین پایان مهرماه بوده و اکنون این مهلت به اتمام رسیده، گفت: مکاتبات متعددی با بانک ملی کشور جهت تعیین تکلیف شرکت‌های زیرمجموعه آن در گیلان انجام‌شده و استان پیگیر است تا مدیرعامل بانک ملی کشور در گیلان حضور پیدا کند.

وی با بیان اینکه اخیراً بانک ملی اقدام مثبتی در جهت رونق تولید ایران‌خودرو برداشته خاطرنشان کرد، گفت: اخیراً منابع محدودی از سوی بانک ملی به ایران پوپلین اختصاص پیدا کرد که توانست بخشی از مطالبات این شرکت ازجمله حقوق و دستمزد کارگران را بپردازد و حمایت باید در مالکیت این شرکت نیز تسری پیدا کند.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads