کد خبر: 206028 - تاریخ: پنج‌شنبه، 29 اکتبر 2020 - 09:25

پایش سواحل و بنادر گیلان برای مقابله با تصرف سواحل و ساخت و سازهای غیرمجاز

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان گفت: پایش سراسری دریای خزر با هدف جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز انجام می‌شود.

به گزارش خوبان ، حمیدرضا آبایی، با اشاره به میزان تخلیه و بارگیری کالا در بنادر استان گیلان اظهار داشت: خوشبختانه با هماهنگی و اقدامات خوب انجام شده در این زمینه از جمله توسعه زیرساخت‌ها و استفاده از تجهیزات کارآمد شاهد رشد ۵۶ درصدی واردات و صادرات کالا در ۶ ماهه نخست امسال بودیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان فعالیت‌های موثر بندر کاسپین، بندرانزلی و بندر آستارا در حوزه حمل‌ و نقل دریایی را مورد اشاره قرار داد و افزود: این فعالیت‌ها سبب شد تا بنادر گیلان به جایگاه واقعی خود برسند و میزان تخلیه و بارگیری کالا در بندرانزلی امسال بیش از ۷۵۰ هزار تُن بوده که رشد ۵۳ درصدی را شامل می‌شود.

آبایی میزان صادرات غیرنفتی استان را در ۶ ماهه نخست امسال مطلوب ارزیابی کرد و گفت: این میزان صادرات سبب شد که جایگاه بهتری در استفاده از کشتی‌های دو سَربار فراهم کنیم و هدف این است که هر کشتی که کالا به‌سمت بندرانزلی می‌آورد بتواند از این بندر کالا ببرد به طوری‌که منافع مملکت و صادرکنندگان تامین شود.



 از ظرفیت کانتینرهای یخچالی در بنادر استان گیلان خاطرنشان کرد: ما به‌دنبال چند منظوره کردن بنادر هستیم و برای چندمنظوره شدن می‌بایست شرایط بندری به‌سمت فعالیت‌های غیر از غلات و متفرقه سوق داده شود و انجام عملیات‌های کانتینری و فله‌ای مدنظر باشد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان استفاده از ظرفیت‌های حمل و نقل کانتینری را یکی از اولویت‌های اصلی بندر انزلی اعلام کرد و بیان داشت: بندرانزلی جایگاه ویژه‌ای در حمل و نقل کانتینری دارد به‌طوری‌که در ۶ ماهه نخست امسال شاهد رشد ۷۳ درصدی عملیات‌های کانتینری در این بندر بودیم.

آبایی افزود: محصولاتی همچون تره‌بار و برخی مواد فاسدشدنی نیاز به یخچال دارند لذا در حال فراهم کردن زمینه‌های لازم در این زمینه هستیم و با توجه به هماهنگی‌هایی که با کشورهای حاشیه دریای خزر، بندرانزلی و بندر آستارا داشتیم حدود ۶۸ پلاگ اتصال کانتینرهای یخچالی در بندرانزلی ایجاد کردیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به ایجاد ۱۲ پلاگ اتصال کانتینرهای یخچالی در بندر آستارا خاطرنشان کرد: استفاده از کانتینرهای یخچالی همواره در اولویت است تا بتوانیم موفقیت‌های بیشتری در حوزه صادرات میوه و تره‌بار تولیدی استان گیلان و استان‌های همجوار کسب کنیم.

وی تصریح کرد: خوشبختانه با اقداماتی که انجام شد ۲ کانتینر یخچالی شامل میوه و تره‌بار تولیدی گیلان و استان آذربایجان غربی را به کشور قزاقستان صادر کردیم و امیدواریم که شاهد خطوط مستقیم و منظم عملیات‌های کانتینری بین بنادر گیلان و کشورهای حاشیه دریای خزر باشیم.

آبایی از اجرای طرح بزرگ ترمینال کانتینری در بندرانزلی خبر داد و بیان کرد: زیرساخت‌های لازم در این حوزه در حال فراهم شدن است از جمله جمع‌آوری آب‌های سطحی و کانال‌کشی‌ها که در حال انجام است  البته ساماندهی اتصال تاسیسات و برق‌رسانی به اسکله‌ها را نیز در دستور کار داریم.

وی با اشاره به برنامه پایش سواحل و بنادر گیلان جهت مقابله با تصرف سواحل و ساخت و سازهای غیرمجاز در گیلان خاطرنشان کرد: این برنامه  در حال اجرا است و گزارشات مربوطه را سریعاً به مقامات مسئول و قضایی استان ارائه خواهیم داد و هم‌اکنون پایش سراسری دریای خزر نیز آغاز شده است.

انتهای پیام/۶۱۲

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads