کد خبر: 206018 - تاریخ: چهارشنبه، 28 اکتبر 2020 - 17:03

مدیر عامل فرودگاه های کشور:

تحقق طرح جامع فرودگاه رشت نیازمند اهتمام ویژه مسئولان است

مدیر عامل فرودگاه های کشور تأکید کرد: اجرای پروژه‌ های توسعه‌ای و تحقق طرح جامع فرودگاه رشت نیازمند حمایت مسئولان ملی و استانی است.

به گزارش خوبان، سیاوش امیر مکری امروز در دیدار با استاندار گیلان با قدردانی از نگاه حمایتی استاندار گیلان در اجرای پروژه‌های توسعه‌ای فرودگاه رشت، گفت: فرودگاه سردار جنگل به عنوان یکی از ۵۳ مجموعه تحت مدیریت شرکت فرودگاه‌ها، از لحاظ زیرساخت‌های هوانوردی، خطوط پروازی و پایانه‌ای جز کامل‌ترین فرودگاه‌های کشور محسوب می‌شود.

امیر مکری با اشاره به اینکه در اجرای پروژه‌های توسعه‌ای و تحقق طرح جامع فرودگاه رشت اقداماتی باقی مانده که نیازمند حمایت مسئولان ملی و استانی هستیم، افزود: خوشبختانه فرودگاه رشت مقاصد پروازی متنوع است و شرکت‌های هواپیمایی خوب و معتبری در این استان فعال هستند که امیدواریم با انجام روند توسعه شاهد افزایش پذیرش پروازها باشیم.

وی اصلاح وضعیت ظاهری پایانه قدیم فرودگاه رشت، توسعه اراضی و تلاش برای اجرای طرح جامع مصوب را جز تکالیف مدیریت جدید مجموعه فرودگاه سردارجنگل رشت عنوان و اضافه کرد: پایانه فعلی این فرودگاه قابلیت افزایش ظرفیت و پذیرش همزمان دو پرواز را داراست که تحقق این موضوع طی کوتاه مدت در دستورکار قرار دارد.

ضرورت توجه به تقویت زیرساخت‌های هوایی با توجه به گردشگرپذیر بودن گیلان

استاندار گیلان نیز در این دیدار فرودگاه سردار جنگل رشت را یکی از فرودگاه‌های برتر کشور از نظر برخورداری از شاخص‌های مختلف و استانداردهای لازم عنوان و اظهار کرد: در سال گذشته پروژه‌های مؤثری در فرودگاه رشت به افتتاح رسید که انتظار می‌رود در ادامه روند توسعه‌ای با حمایت مسئولان ملی و همکاری مدیران استانی، شاهد افزایش و توسعه باند و تحول در پایانه‌ها باشیم.

ارسلان زارع با بیان اینکه تحولات صورت گرفته در فرودگاه رشت منجر به انجام پروازها در شرایط مختلف جوی با کمترین تأخیر شده است، گفت: با توجه به اقلیم آب و هوایی گیلان و گردشگرپذیر بودن این استان نیازمند توجه بیشتر به این مجموعه به ویژه در اجرای شایسته طرح جامع فرودگاه رشت در آینده‌ای نزدیک هستیم.

وی تغییر در وضعیت پایانه‌ها را در مسیر راه اندازی پروازهای خارجی با پایان یافتن شیوع ویروس کرونا، اقدامی ضروری دانست و افزود: ایجاد پایه (بیس) پروازی در فرودگاه سردارجنگل رشت برای انجام پرواز روزانه صبح و عصر میان رشت و تهران با توجه به ظرفیت‌های موجود و انتظار بحق مردم، گام مؤثری در کاهش ترافیک و تسریع در انجام امور روزانه گیلانیان در پایتخت بوده که برای تحقق این امر تلاش‌های خوبی صورت گرفته است.

در پایان این دیدار با قدردانی از تلاش‌های «غلامرضا کریم آقایی» مدیرکل سابق فرودگاه سردارجنگل رشت، «محسن میرحسینی» به عنوان مدیرکل جدید این مجموعه معرفی شد

کد خبر 5058509
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads