کد خبر: 205954 - تاریخ: سه‌شنبه، 27 اکتبر 2020 - 08:28

فرماندار شهرستان رشت:

افزایش ظرفیت تولید کود آلی در کارخانه کمپوست تا ۳ ماه دیگر

فرماندار شهرستان رشت گفت: ظرفیت تولید کود آلی در کارخانه ی کمپوست لاکان رشت تا ۳ ماه آینده از ۳۰۰ تن در روز به ۵۰۰ تن افزایش می یابد.

به گزارش خوبان، فرماندار رشت امروز در شورای مدیریت پسماند مرکز استان به تشریح برنامه های کوتاه مدت و میان مدت تدوین شده برای مدیریت بهینه ی پسماند در مناطق مرکزی گیلان به ویژه شهرستان رشت پرداخت و با بیان اینکه در حال حاضر روزانه ۳۰۰ تن زباله در کارخانه ی کود آلی لاکان به کمپوست تبدیل می شود افزود: تا 3 ماه آینده این ظرفیت به ۵۰۰ تن در روز افزایش می یابد و افزایش هزارتنی این کارخانه برای هر روز در یک افق یک و نیم تا ۲ ساله دور از دسترس نیست.

علی فتح اللهی همچنین روند توسعه ی تصفیه خانه ی شیرابه ی زباله های منطقه ی سراوان را نیز قابل قبول دانست و افزود: در حال حاضر این تصفیه خانه با ظرفیت تصفیه ۳ لیتر شیرابه در هر ثانیه فعالیت می کند و به زودی این رقم تا ۸ لیتر در ثانیه افزایش خواهد یافت.

فرماندار رشت در ادامه با بیان اینکه افزایش ظرفیت کارخانه ی کود آلی لاکان، روند دفع پسماند در منطقه ی سراوان را کاهش می دهد افزود: در حال حاضر حجم زباله های انتقالی به سراوان حدود ۷۰۰ تن است که این رقم با اتمام طرح توسعه ی هزار تنی کارخانه کود آلی لاکان در افق میان مدت، به صفر خواهد رسید.

وی همچنین بهترین شیوه ی مواجهه با دفع غیر بهداشتی پسماندهای خانگی را فرهنگ سازی برای مشارکت شهروندان در طرح تفکیک از مبدا و کاهش تولید آن و همچنین امحاء زباله در مناطق روستایی عنوان کرد و گفت: در همین راستا تاکنون طرح روستای بدون زباله در بیش از ۱۵ روستای مرکز استان اجرایی شده و این روند برای پوشش تمامی ۲۹۳ روستای شهرستان رشت تداوم می یابد.

عطایی سرپرست شهرداری رشت نیز از اختصاص ۹۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای ۱۲ طرح مرتبط با ساماندهی پسماند سراوان خبر داد و افزود: این رقم غیر از هزینه های روزانه ی شهرداری برای شن ریزی و تسطیح محل دپوی زباله در منطقه ی سراوان است.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads