کد خبر: 205917 - تاریخ: دوشنبه، 26 اکتبر 2020 - 09:01

کمبود اعتبار عامل تأخیر در اتمام سد پلرود/۵۰۰ میلیارد اختصاص یافت

مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان کمبود اعتبار عامل تأخیر در اتمام طرح سد پلرود دانست و گفت: در حال حاضر ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل این طرح اختصاص یافته است.

به گزارش خوبان، وحید خرمیر با اشاره به وضعیت ساخت سدهای نیمه تمام استان گیلان، گفت: طرح ساختمان سد پلرود با پیشرفت فیزیکی حدود ۷۵ درصد در دست تکمیل است و به دلیل کمبود اعتبارات ابلاغی در سالیان اخیر فرآیند اتمام عملیات اجرایی آن زمان بر شده است.

وی تصریح کرد: تفاهم نامه‌ای با سازمان برنامه و بودجه کشور مبنی بر اختصاص مبلغ دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال جهت تسریع در آبگیری سد پلرود منعقد شده که تاکنون مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال در قالب اسناد خزانه اسلامی به این طرح اختصاص یافته است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان به روند تکمیل سد شفارود نیز اشاره کرد و افزود: دستگاه اجرایی متولی طرح ساختمان سد شفارود در حال حاضر شرکت آب نیرو است و این پروژه با پیشرفت حدود ۴۵ درصدی از طریق دستگاه اجرایی جدید شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران در دست پیگیری و اقدام ماست.

خرمی با بیان اینکه طرح سد دیورش جهت تأمین آب پنج شهر و ۲۸ روستای شهرستان رودبار در حال تکمیل است، بیان کرد: این طرح از محل اعتبارات استانی و با پیشرفت فیزیکی حدود ۴۰ درصد از محل اعتبارات استانی در دست اجرا است.

وی احداث سد مخزنی لاسک جهت تأمین آب شرب و کشاورزی و صنعت منطقه غرب استان گیلان اشاره و عنوان کرد: این طرح با استفاده از ساز و کار ماده ۵۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت در دست اجرا بوده و دارای پیشرفت فیزیکی حدود شش درصد است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان در تشریح آخرین وضعیت سد شهر بیجار نیز خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی بدنه سد شهر بیجار در سال ۹۴ خاتمه یافت و در حال حاضر این سد در مدار بهره‌برداری قرار دارد اما بخش جنبی سد در حال اجرا است.

انتهای پیام/۸۵۱

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads