کد خبر: 205911 - تاریخ: یکشنبه، 25 اکتبر 2020 - 23:37

معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان عنوان کرد

بستری ۱۰۰ بیمار شبه آنفلوانزا در گیلان طی شبانه روز گذشته

معاون علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۴۰۰ بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های استان تحت مداوا هستند، تصریح کرد: بیش از ۱۰۰ بیمار با علائم شبه آنفلوانزا در سطح بیمارستان های استان گیلان بستری شدند.

به گزارش خوبان، دکتر آبتین حیدرزاده در گفت وگو با خبر شبکه باران، با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱۰۰ بیمار با علائم شبه آنفلوانزا در سطح بیمارستان های استان گیلان بستری شدند، اظهار کرد: از این تعداد ۷۵ بیمار کرونایی جدید را شناسایی کردیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۴۰۰ بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های استان تحت مداوا هستند، تصریح کرد: متاسفانه ۸۵ بیمار بدحال هستند و به مراقبت های ویژه آی.سی.یو نیاز دارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، از اجرای اقدامات پیشگیرانه برای کنترل و مدیریت بیماری در استان خبر داد و اضافه کرد: بعد از مثبت شدن تست کرونا، شناسایی افراد در تماس با بیماران کرونایی در دستور کار قرار دارد تا برای بررسی بیشتر به مراکز درمانی مراجعه کنند.

حیدرزاده، همچنین از خانواده ها خواست در صورت تماس با افراد کرونایی با سامانه ۴۰۳۰ تماس بگیرند و گفت: افرادی که علائم ابتلا به کرونا را دارند در صورت تماس با ۴۰۳۰ و بررسی وضعیت، آزمایش رایگان کرونا می دهند.

وی با اجازه به اجرای طرح ضربتی ماسک در اصناف، خاطرنشان کرد: اماکن شلوغ و پرازدحام تحت بازرسی مداوم قرار دارند و بعد از یک تا دو بار اخطار، اقدام به پلمب واحدهای صنفی می کنیم.

 
انتهای پیام/۸۵۲
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads