کد خبر: 205762 - تاریخ: سه‌شنبه، 20 اکتبر 2020 - 15:52

توزیع انسولین منحصراً در داروخانه‌های منتخب گیلان ممکن است

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به وارداتی بودن داروی انسولین، گفت: با توجه به وارداتی بودن و به‌منظور تشدید نظارت‌ها، توزیع انسولین منحصراً در داروخانه‌های منتخب گیلان ممکن است.

به گزارش خوبان، فیروز سرودی با اشاره به وضعیت توزیع داروی انسولین در گیلان، اظهار کرد: با توجه به وارداتی بودن برخی از انسولین‌های قلمی و تحریم‌های ظالمانه، ورود انسولین به کشور زمان‌بر است.

وی با بیان اینکه کمبود انسولین یک مشکل ملی بوده و منحصر به گیلان نیست، افزود: به دنبال وارداتی بودن انسولین، در مقاطعی شاهد کمبود این دارو در کشور و به‌تبع آن در استان گیلان بوده‌ایم.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گیلان از توزیع داروی انسولین در داروخانه‌های منتخب خبر داد و گفت: به‌منظور به حداقل رساندن کمبود انسولین و کنترل و نظارت هرچه بیشتر دارو توسط معاونت غذا و دارو و همچنین رفاه حال بیماران توزیع انسولین صرفاً در بین داروخانه‌های منتخب گیلان صورت می‌گیرد که تمامی داروخانه‌های مذکور در سایت معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گیلان بارگذاری شده است.

سرودی با اذعان به اینکه خوشبختانه تولید برخی از انسولین‌های قلمی در کشور آغاز و به بازار دارویی کشور وارد شده است و توسط پزشکان نیز تجویز می‌شود، افزود: به‌زودی شاهد تولید انبوه برخی از انسولین‌های قلمی در داخل کشور خواهیم بود.

وی با بیان اینکه تمام تلاش معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ایجاد رضایتمندی بین بیماران و دسترسی آسان به انسولین‌های قلمی است، تصریح کرد: رسالت این معاونت، نظارت شدید و توزیع دقیق دارو به‌منظور جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تأکید بر نظارت مردمی بر توزیع داروها ازجمله انسولین، بیان کرد: بیماران در صورت مشاهده هرگونه کمبود در داروخانه‌های منتخب می‌توانند با شماره‌های معاونت غذا و دارو تماس گرفته و علاوه برگرفتن راهنمایی، این معاونت را در جهت نظارت دقیق‌تر همراهی کنند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads