کد خبر: 205714 - تاریخ: یکشنبه، 18 اکتبر 2020 - 08:38

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی گیلان:

وقوع جرائم در استان گیلان ۱۱ درصد کاهش یافت

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی گیلان گفت: در ۶ ماهه نخست امسال وقوع جرایم در استان گیلان امسال ۱۱ درصد کاهش پیدا کرد.

به گزارش خوبان، سرهنگ رحیم شعبانی ، از فعال بودن گشت‌های محسوس و نامحسوس پلیس اعم از پیاده و سواری در سطح گیلان به شکل ۲۴ ساعته خبر داد و اظهار داشت: بر اساس آمارهای در شش ماهه نخست امسال و به نسبت مدت مشابه سال گذشته وقوع جرایم در گیلان ۱۱ درصد کاهش پیدا کرده است.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی گیلان امنیت را موضوعی حساس  در تمام ارکان جامعه خواند و عنوان کرد: رشد و تعالی کشور در تمام حوزه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در بستر جامعه امن محقق می‌شود و نیروی انتظامی در راستای رسالت ذاتی و  سازمانی خود مأموریت تأمین امنیت را بر عهده دارد.

شعبانی فراهم آوردن بسترهای امنیت در تمام نقاط استان گیلان و مردم آن توسط نیروی انتظامی را متذکر شد و تصریح کرد: لازمه این‌کار بدون شک صرف نظر از تمام مشکلات موجود اقتصادی، فرهنگی، فقر، بیکاری، گران شدن کالا و خدمات و نظایر این‌ها استفاده از تمام پتانسیل‌های موجود در سطح استان است.

 وی بسترهای جرمی که در استان گیلان وجود دارد و اقداماتی که پلیس و دستگاه‌های مسئول برای از بین بردن این بسترها را نیز مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: وجود معتادان متجاهر، وجود بنگاه‌های کوچک و بزرگ ویژه خرید و فروش اجناس دست دوم و حاشیه‌نشینی در شهرها یکی از مشکلاتی است که در گیلان با آن مواجهیم.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی گیلان وجود هزاران مسافر کاشانه غیرمجاز در استان که اقدام به پذیرش مسافر بدون نظارت دستگاه‌های مسئول می‌کنند را از دیگر بسترهای جرم و از مشکلاتی که پلیس با آن مواجه است دانست و افزود: از طرفی در سطح کشور و استان گیلان با گسترش جرایم سازمان‌یافته هم مواجه هستیم.

شعبانی گیلان را به جهت برخورداری از نعمات الهی خاستگاه سارقان غیربومی اعلام کرد و بیان داشت: لازم است با توجه به اینکه مسافران بسیار ‌زیادی با خرده فرهنگ‌های مختلف وارد گیلان می‌شوند بتوانیم قدرت تصمیم‌گیری، برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری مناسب خود را در جهت برخورد با جرامی که در استان اتفاق می‌افتد ارتقاء دهیم.

وی تدابیر فرماندهی انتظامی استان گیلان و اینکه سرقت جزء اولویت‌های نخست کار پلیس قرار گرفته است مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: مقابله با سرقت از جمله مطالبات و خواسته‌های اصلی مردم از پلیس است و تلاش‌های بسیار زیادی هم به شکل شبانه‌روز توسط نیروهای پلیس در سراسر گیلان انجام می‌شود.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی گیلان تشکیل یک بانک اطلاعاتی از مجرمان را در استان گامی در جهت اقدام به موقع علیه اقدامات مجرمانه آنان خواند و ابراز داشت: یکپارچه‌سازی مرکز ۱۱۰  گیلان در مرکز استان با هدف بیشتر کردن اعمال نظارت پلیس و پاسخگویی آسان به مخاطبان از جمله اقدامات مؤثر پلیس است.

شعبانی با بیان اینکه در شش ماهه نخست امسال ۷۲۰ هزار تماس با مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ استان گیلان از سوی مردم برقرار شده است عنوان کرد: از این تعداد ۳۲۰ هزار تماس منجر به عملیات‌های پلیس شده است به بیان دیگر ما سعی کردیم اعتماد مردم به پلیس با اقدامات بسیار زیادی که انجام دادیم افزایش پیدا کرد.

وی با بیان اینکه به جهت شیوع کرونا بخشی از زندانیان از زندان آزاد شده اما در چرخه جرم قرار گرفتند اظهار داشت: موضوع امنیت اجتماعی و تأمین پایدار آن دو  بخش است که یک بخش را باید از پلیس و دستگاه‌هایی که در پیشگیری از جرم متولی هستند انتظار داشت از طرفی بخشی هم به خود مردم برمی‌گردد.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی گیلان سهل‌انگاری مردم   شهروندان در نگهداری از اموال خود را بسترساز وقوع جرامی نظیر سرقت اعلام کرد و گفت: گشت‌های محسوس و نامحسوس اعم از پیاده و سواری در سطح استان گیلان به شکل ۲۴ ساعته فعال هستند از طرف دیگر تفاهم‌نامه‌ای را هم با سپاه منعقد کردیم.

شعبانی استفاده از ظرفیت بسیج در قالب گشت رضویون و بهره‌گیری از نگهبانان محله و سرایداران را نیز برای تأمین امنیت محلات در سطح استان گیلان مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: مجموعه این عوامل در حوزه پیشگیری مشغول یاری رساندن به پلیس هستند و پلیس هم اقدامات گسترده‌ای را برای دستگیری سارقان انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه در شش ماهه نخست امسال شاهد کاهش ۱۱ درصدی وقوع جرایم در سطح استان گیلان بودیم پائین آمدن آستانه تحمل مردم به ویژه در ماجرای بیمارستان پورسینای رشت را متذکر شد و گفت: فقر فرهنگی و اقتصادی موجب می‌شود که عده‌ای در یک نقطه‌ای درگیر شوند و بلافاصله این درگیری به مکان دیگر سرایت کند.

انتهای پیام/۶۱۴/ش

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads