کد خبر: 205699 - تاریخ: شنبه، 17 اکتبر 2020 - 11:40

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان:

رشد ۵۶ درصدی جابه‌جایی کالا در بنادر گیلان

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان گفت: بندر چمخاله تاکنون ۴۰ درصد پیشرفیت فیزیکی داشته است و تاکنون هیچ عقب‌ماندگی از لحاظ قراردادی ندارد.

به گزارش خوبان، حمیدرضا آبایی با بیان اینکه ضرورت دارد بنادرانزلی و آستارا نقش آفرینی بیشتری در ترانزیت کالا و گردشگری داشته باشند، تصریح کرد: بنادر کاسپین، انزلی و آستارا در شش ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۵۶ درصد رشد در جابه‌جایی کالا داشتند که این عملکرد نشان می‌دهد که بنادر گیلان در حال رسیدن به جایگاه واقعی خود از لحاظ حمل و نقل دریابرد هستند.
 
وی گفت: با توجه به افزایش اسکله‌ها از ۱۰ پست به ۱۶ پست، جانمایی تجهیزات در اسکله اهمیت قابل توجهی دارد که این مقوله نیاز به هوشمند سازی تجهیزات بندری دارد و برای این کار با دانشگاه گیلان قراردادی امضا شده است که در حال حاضر در فاز مطالعاتی قرار دارد.
 
آبایی با بیان اینکه نقش بنادر شمالی در پیمان اوراسیا بسیار مهم است، افزود: برای حضور پررنگ در اوراسیا برنامه‌هایی مانند ارائه تخفیفات، راه‌اندازی خطوط رو-رو و راه‌اندازی خطوط کانتینری در دستور کار قرار دارد.
 
مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان، همچنین با اشاره به اینکه بندر چمخاله تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، گفت: اتمام این پروژه ۳۶ ماهه است و تاکنون هیچ عقب‌ماندگی از لحاظ قراردادی نداشتیم و مشکل اصلی در اجرای این پروژه تهیه مصالح سنگی است که اگر این موضوع رفع شود زیرساخت بندر گردشگری چمخاله آماده خواهد شد

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads