کد خبر: 205626 - تاریخ: چهارشنبه، 14 اکتبر 2020 - 08:32

تاکید بر هوشمند سازی امکانات و تجهیزات؛

هم اندیشی پلیس و نمایندگان گیلان برای بررسی اولویت‌ها و چالش‌ها

بررسی عمده‌ترین چالش‌ها، محدودیت‌ها و ظرفیت‌های پلیس انتظامی و مرزبانی گیلان موضوع نشست تعاملی امروز مجمع نمایندگان با فرماندهان ناجای استان بود.

به گزارش خوبان، بررسی توانمندی‌های نیروی انتظامی در عرصه‌ی حفط و ارتقاء امنیت اجتماعی، کاهش معضلات ترافیکی، نحوه پیگیری تخلفات و سرقت‌های اینترنتی و مجازی، افزایش سطح ایمنی در جاده ها، برخورد با سارقان، متخلفان و اخلال گران نظم عمومی، لزوم تجهیز پاسگاه‌ها و کلانتری‌های انتظامی، تجهیزات خودرویی و ارتقاء زیرساخت مقرهای مرزبانی در ساحل و دریا از عمده‌ترین موضوعاتی بود که در نشست امروز مجمع نمایندگان با فرماندهانی انتظامی و مرزبانی گیلان مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان در این نشست اوضاع امنیت اجتماعی استان را در مقایسه با دیگر استانها مطلوب عنوان کرد و گفت: این دستاورد مهم مرهون فرهنگ غنی مردم گیلان و تلاش‌های صادقانه و شبانه روزی پلیس است.

احمد دنیامالی همچنین ارتقاء هر چه بیشتر عملکرد پلیس در حوزه‌ی حفظ و ارتقاء امنیت و جلب اعتماد عمومی را مستلزم افزایش امکانات زیربنایی و تجهیزاتی پلیس در بستر هوشمندسازی لوازم و کنترل فضاهای اجتماعی عنوان کرد و افزود: این کار مهم مستلزم تخصیص اعتبارات ناجا در قوانین سالانه بودجه کل کشور است که نمایندگان گیلان تلاش می‌کنند این اولویت را برای سال۱۴۰۰ محقق کنند.

هم اندیشی پلیس و نمایندگان خانه ملتفرمانده انتظامی گیلان نیز در این نشست بر ضرورت تلاش مجدانه نیروهای پلیس در بخش‌های مختلف ماموریتی برای حفظ و ارتقاء نظم و امنیت تاکید کرد و افزود: ارتقاء بهره وری و استفاده بهینه از امکانات انسانی و تجهیزاتی موجود، اولویت فعلی پلیس در عرصه‌ی خدمت به مردم است.

سردار ملکی افزود: امنیت مقوله‌ای چندوجهی و گسترده است که افزایش ضریب آن در بستر تعامل جمعی و متقابل میسر می‌شود.

فرمانده مرزبانی گیلان نیز از آمادگی کامل بیش از ۳۰مقر مرزبانی استان در مناطق ساحلی و دریای خزر برای مقابله با هرگونه قاچاق کالا و تهدیدات احتمالی خبر داد و تصریح کرد: ارتقاء عملکرد این نیروها درگروه هوشمندسازی امکانات و تجهیزات کنترلی است.

سردار سجادی افزود: راه اندازی تجهیزات الکترونیکی و ٱپتیکی از قبیل دوربین‌های مدار بسته و حرارتی و همچنین دستگاه‌های ایکس ری در مبادی ورودی و خروجی مرزهای استان از الزاماتی است که می‌تواند عملکرد پلیس مرزبانی را در جهت تقویت اقتصاد ملی و افزایش ضریب امنیت استان ارتقاء دهد.

در ادامه‌ی این مراسم نیز جبار کوچکی نژاد، سیدعلی آقازاده و محمدرضا احمدی، سه نماینده رشت، سیدکاظم دلخوش نماینده صومعه سرا، مهرداد گودرزوند چگینی نماینده رودبار، غلامرضا مرحبا نماینده آستارا، محمدحسن محمدیاری نماینده تالش، رضوانشهر و ماسال و پرویز محمدنژاد نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی، بر ضرورت حمایت هر چه بیشتر از نیروهای انتظامی گیلان تاکید کردند و پیگیری محدودیت‌های پیش روی این نیرو را مستلزم تخصیص کامل اعتبارات پیش بینی شده در بودجه امسال و تلاش برای افزایش آن در قانون بودجه سال آینده اعلام کردند.

در پایان این نشست هر یک از فرماندهان حوزه‌های مختلف پلیس گیلان عمده‌ترین اولویت‌ها و چالش‌های حوزه مدیریتی خود را برای ارتقاء عملکرد و افزایش اعتماد عمومی تشریح کردند.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads