کد خبر: 205609 - تاریخ: سه‌شنبه، 13 اکتبر 2020 - 13:32

در جلسه شورای آموزش و پرورش خمام مطرح شد:

۹۵ درصد دانش‌آموزان خمام عضو شبکه شاد هستند| مدارس دارای مشکل به اداره مخابرات اعلام تا در اسرع وقت نسبت به رفع آنها اقدام شو

رئیس آموزش و پرورش خمام با اشاره به اینکه ۱۰۰ درصد مدیران معلمان و بیش از ۹۵ درصد دانش‌آموزان طبق آمار شبکه شاد هستند، گفت: ما تک تک دانش‌آموزان را در این طرح رصد کرده و با پوشش همگانی این شبکه سعی داریم تا هیچ دانش‌آموزی از تحصیل و آموزش‌های مستقیم محروم نشود.

به گزارش خوبان خبر : فرماندار شهرستان رشت صبح امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش خمام که در اتاق جلسات این اداره برگزار شد، با بیان اینکه اهمیت و جایگاه آموزش و پرورش برکسی پوشیده نیست، افزود: توسعه و پیشرفت و موفقیت افراد در همه کشورها، به آموزش وپرورش وابسته است، بنابراین دغدغه آموزش و پرورش باید دغدغه همه ما باشد.

 فتح اللهی با اشاره به وجود برخی مشکلات اینترنتی جهت دسترسی دانش آموزان و معلمین به سامانه آموزشی شاد، گفت: لیست مدارس دارای مشکل به اداره مخابرات اعلام تا در اسرع وقت نسبت به رفع آن مشکلات اقدام شود.

وی همه دستگاه ها و نهادها را در قبال مقوله آموزش و پرورش در جامعه مسئول دانست  و افزود: خوشبختان با وجود بیماری کرونا، مبحث آموزش دانش آموزان با تلاش شبانه روزی معلمین از طریق آموزش اینترنتی استمرار دارد اما باید دقت کنیم که خدای ناکرده از مقوله پرورش دانش آموزان نیز غافل نشویم.

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به اینکه سلامت افراد جامعه در معرض مستقیم آسیب های این ویروس منحوس قرار گرفته است، تصریح کرد: در شرایط کنونی اگر بخواهیم صرفا تامین سلامت جامعه را مدنظر قرار دهیم، باید فعالیت های اقتصادی و اجتماعی را متوقف کنیم و چنانچه انجام این فعالیت ها را در اولویت قرار دهیم، ممکن است مقوله سلامت مغفول واقع شود.

در ادامه این جلسه رئیس آموزش و پرورش خمام  با اشاره به اینکه ۱۰۰ درصد مدیران معلمان و بیش از ۹۵ درصد دانش‌آموزان طبق آمار شبکه شاد هستند، گفت: ما تک تک دانش‌آموزان را در این طرح رصد کرده و با پوشش همگانی این شبکه سعی داریم تا هیچ دانش‌آموزی از تحصیل و آموزش‌های مستقیم محروم نشود.

فاطمه میرزا نژاد، افزود: در کنار شبکه شاد برنامه‌های تلویزیونی نیز به صورت مکمل و در ساعات مشخص مطالب درسی را برای دانش‌آموزان ارائه خواهند کرد .

وی با اشاره کمبود فضای آموزشی مهمترین مشکل آموزش و پرورش است،افزود: مدرسه ۱۲ کلاسه پاسداران قرار است مهرماه سال آینده  افتتاح می گردد که در صورت عدم تامین مالی این بروژه ممکن است به زمانی دیگری موکول می شود که همت مسولین شهرستانی را طلب می کند تا این پروژه به اتمام برسد.

رئیس آموزش و پرورش خمام همچنین به آمار کسب رتبه دانش آموزان بخش در کنکور اشاره و اضافه کرد: در سال جاری و ده ها نفر زیر پنج هزار و ۲ نفر نیز زیر دو هزار و ۱ نفر زیر هزار را در کنکور کسب کردند که این میزان نسبت سال گذشته رشد قابل قبول داشته است.

بخشدار خمام  در این جلسه اظهار داشت: پیشرفت کشور با توجه به نظام آموزش و پرورش محقق می‌شود و ما نیز باید به این نهاد اهمیت ویژه دهیم تا سایر بخش‌ها به حرکت درآید.

رضا مهدوی تأمین فضای آموزشی با کمک خیرین را از دغدغه‌های آموزشی بخش دانست و یادآور شد: باید با کمک خیرین و انسان‌های دلسوز فرهنگی بتوانیم نیازهای اساسی خود در این بخش را تأمین کنیم تا شرایط تحصیل برای همگان به راحتی ممکن شود.

وی بر ضرورت ارتقای کیفیت آموزش‌ها نیز تأکید کرد و گفت: دانش آموزان سرمایه‌های آینده کشور هستند باید تلاش شود تا چالش‌ها و مشکلات حوزه آموزش به پایین‌ترین حد خود برسد تا شاهد باشیم قطار شکوفایی ایران در آینده نیز به مسیر خود ادامه دهد.

 

 

 

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads