کد خبر: 205584 - تاریخ: سه‌شنبه، 13 اکتبر 2020 - 11:28

در جمع خبرنگاران مطرح شد:

تخصیص سهمیه ۶۱ هزار دُزی واکسن آنفلوانزا به گیلان/ ۳۱ هزار دُز تزریق شد

به گزارش خوبان،  آبتین حیدرزاده صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بر اساس تصمیم وزارت بهداشت سهمیه استان گیلان از واکسن آنفلوانزا ۶۱ هزار دُز تعیین شده است، اظهار کرد: از این میزان ۳۳ هزار دُز در اختیار استان گیلان قرار گرفته است. وی با بیان اینکه تا هفته آینده ۲۴ […]

به گزارش خوبان،  آبتین حیدرزاده صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بر اساس تصمیم وزارت بهداشت سهمیه استان گیلان از واکسن آنفلوانزا ۶۱ هزار دُز تعیین شده است، اظهار کرد: از این میزان ۳۳ هزار دُز در اختیار استان گیلان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه تا هفته آینده ۲۴ هزار دوز واکسن دیگر نیز به استان گیلان تخصیص می‌یابد، افزود: واکسن آنفلوانزا تنها از طریق علوم پزشکی و به گروه‌های پرخطر تزریق خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین به موضوع تهیه آزاد این واکسن نیز اشاره کرد و گفت: واکسن آزاد توسط وزارت بهداشت خریداری و مقرر شده پس از ورود به کشور بلافاصله در استان‌ها توزیع شود.

وی ادامه داد: قطعاً بعد از ورود این میزان واکسن مردم می‌توانند به صورت آزادانه از داروخانه‌هایی که نام و نشانی آن‌ها در سایت بهداشت بارگذاری می‌شود، تهیه کنند.

حیدرزاده با اشاره به اینکه تاکنون ۳۱ هزار دوز واکسن آنفلوانزا در گیلان به گروه‌های پرخطر تزریق شده است، گفت: مادران باردار، مادران تا دو هفته بعد از زایمان و ۸۰۰ تن از سالمندان ساکن در سرای سالمندان از جمله گروه‌های دریافت کننده واکسن هستند.

وی با بیان اینکه این واکسن به دو هزار و ۵۰۰ تن از پزشکان بالای ۵۰ سال عضو سازمان نظام پزشکی استان نیز تزریق شده است، افزود: گروه‌های بهداشتی و درمانی شاغل در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی نیز واکسینه شدند.

حیدرزاده با بیان اینکه در حال حاضر نیز اقدام به واکسینه کردن حدود سه هزار نفر از معلولین بهزیستی هستیم، اظهار کرد: تاکنون حدود ۸۰۰ نفر از این گروه نیز واکسینه شده‌اند.

وی، تصریح کرد: واکسیناسیون گروه بزرگ و پراکنده‌ای از دانشجویان پزشکی، پیراپزشکی و پرستاری در رشت و لنگرود نیز از فردا آغاز می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین بیان کرد: بیماران خاص، بیماران دیالیزی، بیماران سالمند دیابتی دارای عوارض، بیماران سرطانی و بیمارانی که هم‌اکنون در حال دریافت خدمات رادیوتراپی هستند نیز هم‌اکنون در حال تزریق واکسن آنفلوانزا هستند.

کد خبر 5047000
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads