کد خبر: 205572 - تاریخ: سه‌شنبه، 13 اکتبر 2020 - 07:37

نیمی از ۱۲۵ کودک کار در گیلان مستمری بگیر هستند

مسئول فنی حمایت آموزش کودک و خانواده بهزیستی استان گیلان گفت: بر اساس آخرین آمار هم اکنون ۱۲۵ کودک کار در استان داریم که از این تعداد ۷۷ نفر آنان مستمری بگیر هستند.

به گزارش خوبان، امیر شاد در جلسه کارگروه ساماندهی کودکان کار و متکدیان شهرستان رشت در فرمانداری با بیان اینکه ۶۵ کودک کار در استان گیلان در مدارس ثبت نام کردند، افزود: کودکان کار در دو گروه مددکاری و روانشناختی خدمات دریافت می کنند.

وی اظهار داشت: خوشبختانه هیچ باندی در حوزه کودکان کار در استان گیلان نداریم.

فرماندار شهرستان رشت هم در این جلسه گفت: امروز نیازمند ترویج بیش از پیش فرهنگ مشارکت در جامعه هستیم و در این رابطه هم رسانه ها ونیز دستگاه ها همه باید سهم خود ایفا کنند.

علی فتح اللهی با بیان اینکه همه ما در قبال همه آحاد جامعه مسئول هستیم و باید زمینه ای فراهم شود که مردم کمترین دغدغه مشکلات را داشته باشند، افزود : در این میان کودکان باید کودکی کرده و پوشش و بهداشت خوبی داشته باشند.

 وی با بیان اینکه از کودک و نوجوان انتظار نیست که خانواده ای را اداره کند، عنوان کرد : خمیر مایه کودک در خانواده شکل می گیرد اگر در این سنین احساس مهربانی و عطوفت از کودک گرفته شود پیامدهای منفی به همراه دارد.

فتح اللهی با تاکید بر اینکه وظیفه ما در قبال کودکان کار و خیابانی سنگین است، اظهار داشت: نباید نسبت به این کودکان از قوه قهریه استفاده شود بلکه نگاه ما باید پرورشی و در جهت ساماندهی و رفع مشکلات آنان باشد.

وی با بیان اینکه نباید شاهد کودکان کار و متکدیان در شهرستان رشت باشیم، خاطر نشان کرد: باید از الگوهای دیگران از جمله تبریز در این راستا استفاده شود چنانکه آنان در هیچ چهارراه و شهری معتاد و تکدی گر ندارند.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads