کد خبر: 205525 - تاریخ: یکشنبه، 11 اکتبر 2020 - 09:10

از امروز؛

آغاز فصل صید ماهیان استخوانی در گیلان/ ۴ هزار صیاد فعالیت می کنند

مدیرکل شیلات گیلان با اشاره به آغاز فصل ماهیان استخوانی در این استان، گفت: چهار هزار صیاد اقدام به صید ماهی می کنند.

به گزارش  خوبان، عظیم مدبری با اشاره به آغاز صید ماهیان استخوانی از دریای خزر در استان گیلان از امروز، اظهار کرد: امسال چهار هزار صیاد گیلانی اقدام به صید ماهیان استخوانی خواهند کرد.

وی با بیان اینکه این تعداد صیاد در قالب ۵۰ شرکت تعاونی صید پره فعالیت می‌کنند، افزود: صید ماهیان استخوانی از امروز در استان گیلان آغاز و تا فروردین سال ۱۴۰۰ ادامه دارد.

مدیرکل شیلات گیلان با بیان اینکه برای حفظ ذخایر ماهیان دریای خزر بیش از ۱۷۵ میلیون قطعه بچه ماهی در رودخانه‌های منتهی به خزر رها شده است، ادامه داد: صیادان گیلان در این مدت اقدام به صید ماهیان ارزشمند و اقتصادی سفید، کپور دریایی، کفال، سوف و سیم خواهند کرد.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا، تأکید کرد: به شرکت‌های تعاونی صید پره اعلام شده که استانداردهای صید و صیادی، دستور العمل های بهداشتی و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

مدبری اضافه کرد: شرکت‌های صید پره باید جایگاه استقرار صیادان را به صورت مستمر برای جلوگیری از شیوع و انتقال ویروس کرونا ضدعفونی کنند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته نیز صیادان گیلانی هزار و ۷۰۰ تن ماهی استخوانی صید شده است، افزود: در مقایسه با سال ۹۷ با کاهش ۲۶ درصدی همراه بوده است.

مدیرکل شیلات گیلان سرمای هوا را از مهم‌ترین دلایل کاهش میزان صید در سال گذشته عنوان و ادامه داد: ارزش ماهیان صید شده ۸۹۴ میلیارد ریال بوده و ۷۷ درصد ماهیان صید شده از نوع سفید، ۲۰ درصد کفال و ۳ درصد سایر گونه‌ها بودند.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads