کد خبر: 205520 - تاریخ: شنبه، 10 اکتبر 2020 - 17:29

استاندار گیلان:

رعایت دستور العمل های بهداشتی باید به یک مطالبه عمومی تبدیل شود

– استاندار گیلان با اشاره به کاهش میزان مشارکت شهروندان در زمینه رعایت دستور العمل های بهداشتی، گفت: این موضوع باید به یک مطالبه عمومی تبدیل شود.

به گزارش خوبان، ارسلان زارع امروز (شنبه) در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا در سالن غدیر استانداری گیلان تأکید کرد: رعایت دستور العمل های بهداشتی وظیفه ملی، اخلاقی و قانونی است.

وی با بیان اینکه تمام شهروندان باید با اهتمام ویژه ای دستور العمل های بهداشتی را رعایت کنند، افزود: رعایت دستور العمل های بهداشتی از سوی همه باید به یک مطالبه عمومی تبدیل شود.

استاندار گیلان با اشاره به کاهش سطح مراقبت و حساسیت مردم نسبت به رعایت توصیه‌های بهداشتی، بر لزوم تشدید نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید و خاطرنشان کرد: در جلسه امروز ستاد ملی مدیریت کرونا، ضمن تاکید بر افزایش نظارت‌ها، جرایمی برای متخلفان این بخش در تهران تعیین شد.

وی یادآور شد: باید گشت‌های نظارت بر اماکن، تأسیسات و ادارات فعال‌تر شود و ضمن شناسایی افراد سهل انگار نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی که به تضییع حقوق شهروندی می‌پردازند، با آنان برخوردی جدی صورت گیرد.

استاندار گیلان با اشاره به تعیین محدودیت‌های کرونایی از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا، گفت: قطعاً با مشارکت مردم و رسانه‌ها و بهره گیری از ظرفیت‌های فضای مجازی می‌توانیم در راستای کنترل این ویروس به موفقیت دست یابیم.

وی با تأکید بر ضرورت تولید محتوای اثربخش و بهره گیری از خلاقیت و نوآوری، تصریح کرد: شهروندان باید از ماسک استفاده کرده و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

زارع با اشاره به کاهش میزان مشارکت شهروندان در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف در رعایت دستور العمل های بهداشتی، بیان کرد: به گفته متخصصان حوزه بهداشت و درمان تنها راه مقابله با ویروس کرونا رعایت دستور العمل های بهداشتی که شهروندان باید به آن توجه کنند.

وی با بیان اینکه قطعاً با همکاری و مشارکت شهروندان گیلانی می‌توانیم در این زمینه نیز در جایگاه خوبی در کشور قرار بگیریم، ادامه داد: باید مراقبت از سالمندان با توجه به حساس بودن این قشر در برابر بیماری‌ها دقت نظر بیشتری شود.

استاندار گیلان بر ضرورت ترویج استفاده از بستر اینترنت انجام امورات روزانه تأکید کرد و گفت: ثبت نام دانشجویان جدیدالورود مقطع دکتری دانشگاه‌ها نیز باید از این طریق انجام شود.

وی با اشاره به تولید دو میلیون عدد ماسک طی هفته در استان گیلان، افزود: باید شرایط لازم برای افزایش این میزان تولید نیز در استان فراهم شود.

کد خبر 5044745
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads