کد خبر: 205473 - تاریخ: شنبه، 10 اکتبر 2020 - 10:26

واکنش معاون دادگستری گیلان از ساخت و ساز غیرمجاز در دل طبیعت؛ مسئولان به وظایف قانونی خود عمل کنند

معاون دادگستری گیلان از برج‌سازی در دل طبیعت استان انتقاد کرد و گفت: مسئولان باید به وظایف شرعی و قانونی خود در این زمینه عمل کنند.

به گزارش خوبان، احمد آقایی ، با بیان اینکه مسئولان باید به وظایف شرعی و قانونی خود عمل کنند ساخت و ساز‌های بی‌رویه، ویلاسازی و برج‌سازی در دل طبیعت استان گیلان را مورد انتقاد قرار داد و اظهار داشت: مرتع و جنگل باید به اهل آن واگذار شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان حضور دامداران و عشایر در مناطق ییلاقی و جنگلی را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه در حال‌حاضر خبری از دامداران نیست عنوان کرد: وجود دامداران و عشایر به صیانت از جنگل و طبیعت کمک شایان توجهی می‌کرد.

آقایی لزوم جلوگیری از هرگونه تغییر کاربری اراضی و تعیین مستثنیات را خواستار شد و با تأکید بر اینکه باید از داشته‌های خدادادی گیلان محافظت کنیم گفت: ممانعت از ساخت و ساز بی‌رویه و غیراصولی در ییلاقات و ایجاد طرح هادی در جنگل و مرتع امری است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

 وی وجود عشایر و دامداران در مراتع و جنگل‌های گیلان و حفاظت از میراث استان گیلان را توسط آنان مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: بدون شک حضور این ساکنان قدیمی در مناطق ییلاقی، طبیعت وسیع و جنگل‌های گسترده استان گیلان مواهب بی‌شمار و برکات بسیار فراوانی برای همگان داشت.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان عدم حمایت از دامداران و عشایر را زمینه‌ساز بروز بسیاری از مشکلات خواند و افزود: زمانی مراتع، ییلاقات و جنگل‌های زیبای گیلان نه تنها محل ارتزاق و امرار معاش دامداران و عشایر بود بلکه از مواهب آن پاسداری و حفاظت هم می‌شد.

آقایی کوچ کردن عشایر و دامداران از ییلاقات، مراتع و جنگل‌های استان گیلان از سکونتگاه خود را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه این موضوع خسارت‌های فراوانی را به بار آورد ابراز داشت: جنگل، مرتع و ییلاقات گیلان متعلق به همه مردم است و دستگاه قضایی تغییر کاربری اراضی استان را نمی‌پذیرد.

وی اجرای سیاست‌های راهبرد اقتصاد مقاومتی مورد تأکید مقام معظم رهبری در گیلان متناسب با داشته‌های استان را نیز لازم و ضروری خواند و افزود: گیلان در بخش‌های کشاورزی، صنعت، شیلات و گردشگری دارای توانمندی‌های بسیار زیادی است و باید از ظرفیت‌های آن جهت توسعه استان استفاده بهینه شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان راه‌اندازی نخستین دبیرخانه کارگروه اقتصاد مقاومتی دادگستری گیلان را نیز مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: این دبیرخانه با هدف حمایت از فعالان اقتصادی و کارآفرینان در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام/۶۱۴/ ز

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads