کد خبر: 205464 - تاریخ: شنبه، 10 اکتبر 2020 - 09:53

نماینده مردم رشت در مجلس تأکید کرد :

هیچ کارخانه ای بدون مطالعه کارشناسی در گیلان واگذار نخواهد شد

نماینده رشت در مجلس با تأکید بر اینکه در سال های گذشته واگذاری های غیرکارشناسانه صنعت استان را نابود کرده است، گفت: هیچ کارخانه ای بدون مطالعه کارشناسی در گیلان واگذار نخواهد شد.

به گزارش خوبان، محمدرضا احمدی ر با اشاره به وضعیت واگذاری کارخانجات در استان گیلان به ویژه ایران پوپلین، اظهار کرد: نگاه غیر کارشناسانه در این مورد سبب شده تا تعداد زیادی از کارخانجات گیلان اعم از پوشش و فومنات نابود شود.

وی با بیان اینکه بررسی‌ها نشان می‌دهد عوامل زیادی در این مورد دخیل بوده‌اند، افزود: افرادی که مدعی احیای کارخانه‌ها بودند با مرور زمان مشخص شد که اهل این کار نبوده و در این زمینه تخصصی ندارند و تنها به دنبال کسب امتیازی برای خود بوده و بعد از مدتی از برنامه‌ای تعریف شده خود استفاده نکردند.

احمدی با اشاره به اینکه قرار بود که این بلا بر سر کارخانجات دیگر استان گیلان نیز آورده شود، گفت: پیگیری‌های لازم در این زمینه انجام شده و هرگز اجازه نخواهیم داد بدون مطالعه درست و کارشناسی هیچ کارخانه‌ای واگذار شود.

وی در ادامه به موضوع تغییر کاربری کارخانجات نیز اشاره و با بیان اینکه سرمایه گذاران و مدیران باید برای حفظ کارگران و افزایش نیروی انسانی کارخانجات تعهد دهند، تأکید کرد: اجازه خروج هیچ دستگاه و سیستمی از کارخانجات گیلان به استان‌های دیگر را نخواهیم داد.

نماینده رشت در مجلس با بیان اینکه متأسفانه در سال‌های گذشته در این زمینه آسیب‌های بسیاری به استان وارد شده و افراد غیر متخصص در واگذاری‌ها موفق شده‌اند، گفت: در حق بسیاری از کارگران اجحاف شده و هنوز بسیاری از کارگران نتوانسته‌اند سنوات و حتی حقوق خود را دریافت کنند.

عده‌ای با شعار احیا آمدند اما کارخانه‌ها را نابود کردند

وی با تأکید بر اینکه متأسفانه واگذاری‌های بدون مطالعه و کارشناسی درست سبب بروز بسیاری از مشکلات برای صنعت استان و کارگران شده است، افزود: قطعاً دیگر اجازه چنین واگذاری‌هایی در سطح استان داده نخواهد شد و خوشبختانه دادستان گیلان نیز به این موضوع ورود کرده است.

احمدی با بیان اینکه از افراد مدعی احیای کارخانجات قطعاً تعهد گرفته خواهد شد، اظهار کرد: متأسفانه عده‌ای از سرمایه گذاران با شعار احیای کارخانجات وارد گیلان شده و بعد از مدتی سبب نابودی آن صنعت و کارخانه می‌شوند.

وی از شهروندان گیلانی، دلسوزان صنعت استان و اصحاب رسانه درخواست کرد در صورت مشاهده این موارد اطلاع رسانی کرده تا در کوتاه‌ترین زمان موضوع پیگیری و جلوی واگذاری‌های غیر کارشناسانه کارخانجات گیلانی گرفته شود.

نماینده رشت در مجلس تأکید کرد: اینکه کارگری بعد از ۳۰ سال زحمت و تلاش امروز نتواند به حق قانونی خود دست یابد اجحاف در حق وی بوده و قطعاً ما پیگیر این موضوعات که از مطالبات مهم مردمی خواهیم بود.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads