کد خبر: 205438 - تاریخ: جمعه، 9 اکتبر 2020 - 11:32

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد :

افزایش ۲۰ درصدی بیماران کرونایی در استان گیلان؛ آمار بستری‌شدگان به ۳۴۹ نفر رسید

معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه “بیماران کرونایی استان ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده‌ است” گفت: ۳۴۹ بیمار کرونایی در استان بستری هستند.

به گزارش خوبان، آبتین حیدرزاده  ، با بیان اینکه در حال حاضر بیشتر از ۳۴۹ بیمار کرونایی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان گیلان بستری هستند اظهار داشت: رعایت پروتکل‌ها و  شیوه‌نامه‌های بهداشتی توسط مردم احتمال شیوع ویروس کرونا را کاهش می‌دهد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پاسخ به این پرسش که شرایط کرونایی فعلی استان چقدر می‌تواند برای مسافران و مردم گیلان خطرناک باشد عنوان کرد: حضور مسافران در چنین آب و هوایی سرد بسیار خطرناک است و احتمال شیوع ویروس بالا می‌رود.

حیدرزاده با بیان اینکه حتی اگر یک عضو خانواده بیمار باشد و علائمی نداشته باشد برای مردم و دیگر افراد جامعه می‌تواند مشکل‌ساز شود تصریح کرد: رفت و آمد در بازارهای محلی و دید و بازدیدهایی که در مسافرت‌ها معمولاً انجام می‌‌شود چرخه انتقال ویروس کرونا را فعال می‌کند.

 وی در مورد اینکه هم‌اینک چند بیمار کرونایی در استان بستری است و وضعیت گیلان نسبت به هفته‌های گذشته در این مورد چه تغییراتی کرده هم ابراز داشت: نسبت به هفته‌های گذشته حدود ۲۰ درصد افزایش ابتلا به کرونا را در گیلان شاهد بودیم و حتی این آمارها مدام در حال تغییر است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از بستری بودن ۳۴۹ بیمار کرونایی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان خبر داد و در همین زمینه ابراز داشت: نسبت به ساعات گذشته حدود ۷۴ بیمار جدید کرونایی به جمع کل بیماران مبتلا در استان گیلان افزوده شده است.

حیدرزاده با بیان اینکه طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی استفاده از ماسک در حال حاضر بهترین و مؤثرترین راه برای پیشگیری از ابتلا افراد به ویروس کرونا است تصریح کرد: از مردم و شهروندان گیلانی انتظار داریم نسبت به استفاده از ماسک توجه و اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی ستاد مقابله با کرونا توسط افراد را برای ترددهای ضروری‌شان در اماکن عمومی لازم و ضروری خواند و اظهار داشت: توقف در فضاهای سربسته، استفاده نکردن از ماسک و عدم رعایت این موارد درصد ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ضمن درخواست از عموم مردم برای کاهش ترددهای غیرضروری استفاده از آب و صابون برای ضدعفونی کردن دست‌ها را کاری که باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود خواند و گفت: اگر مردم توصیه‌ها را رعایت نکنند آمار مبتلایان به کرونا در گیلان بالاتر می‌رود.

حیدرزاده پرهیز از حضور در تجمعات و فضاهای سربسته بدون تهویه مناسب را یکی از راه‌های جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا اعلام کرد و بیان داشت: با توجه به اینکه فصل سرما از راه رسیده است مردم باید مشکلات حاد تنفسی را بیشتر جدی بگیرند و از خود در برابر آنفلوآنزا مراقبت کنند.

وی خودداری کردن افراد از حضور در مهمانی‌ها و جمع‌های بزرگ را خواستار شد و ضمن تأکید بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی خاطرنشان کرد: برای حفظ سلامت افراد و جلوگیری از شیوع کرونا باید در فضاهای بسته نظیر ادارات و مدارس و سازمان‌ها از ماسک استفاده شود.

انتهای پیام/۶۱۴/س


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads