کد خبر: 205392 - تاریخ: چهارشنبه، 7 اکتبر 2020 - 08:53

مدیرکل سرمایه‌گذاری استانداری گیلان:

هدفگذاری ایجاد ۱۶ هزار فرصت شغلی در گیلان

مدیرکل سرمایه‌گذاری استانداری گیلان با اشاره به هدفگذاری ایجاد ۱۶ هزار فرصت شغلی برای امسال در استان، گفت: پرونده های موجود در بانک ها برای پرداخت تسهیلات تعیین تکلیف می شود.

به گزارش خوبان، یونس رنجکش   در جلسه کارگروه اشتغال فومن با اشاره به وجود مشکلات اقتصادی در جامعه، اظهار کرد: ویروس کرونا به بخش‌های زیادی از جامعه به ویژه به حوزه اقتصادی آسیب وارد کرده است.

وی با بیان اینکه به دنبال این هستیم تسهیلات را در جهت رونق تولید تعیین تکلیف کنیم، افزود: در شهرستان فومن بیش از ۹ میلیارد تومان توسط کمیته امداد و بیش از ۲ میلیارد از سوی بهزیستی و ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از محل تبصره ۱۶ قانون بودجه تسهیلات پرداخت شده است.

مدیرکل سرمایه‌گذاری استانداری گیلان در ادامه با اشاره به اینکه بانک‌ها نیز قانون نظام بانکی را در خصوص ضامن رعایت و به صورت سلیقه‌ای اقدام نکنند، گفت: باید چرخه اقتصادی را با کارآفرینی شکل دهیم.

وی با بیان اینکه ظرف ۴۵ روز آینده تمام پرونده‌های موجود در بانک‌ها در خصوص تبصره ۱۶ بررسی و تعیین تکلیف می‌شود، ادامه داد: امسال پیش بینی ایجاد ۱۶ هزار شغل در استان شده که سهم شهرستان فومن ۶۸۶ فرصت شغلی بوده که تاکنون ۴۰ درصد تأمین شده و باید تا پایان سال ۶۰ درصد باقی مانده نیز تأمین و اجرایی شود.

رنجکش در ادامه با اشاره به اینکه در شهرستان فومن سه واحد توسط بانک‌ها تملک شده است که در تلاشیم واحدها راه‌اندازی شود، افزود: ۹۱ واحد راکد در شهرستان فومن وجود دارد داریم که با تلاش به دنبال راه اندازی مجدد ۱۰ درصد این واحدها تا پایان هستیم.

وی با بیان اینکه بر اثر کرونا بسیاری از واحدها و به خصوص واحدهای گردشگری و خدماتی دچار آسیب شده‌اند، گفت: دولت بر ضرورت همکاری بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات کرونایی تأکید دارد.

 
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads