کد خبر: 205315 - تاریخ: یکشنبه، 4 اکتبر 2020 - 20:58

دهیار روستای اشمنان‌ طالم خمام :

تمام روستاهای گیلان درگیر معضل پسماند هستند

دهیار روستای اشمنان‌ طالم که جزو روستاهای نمونه به لحاظ مدیریت پسماند است در این باره گفت :تمام روستاهای گیلان درگیر مساله پسماند هستند و روستای ما نیز از این معضل مبرا نیست.

به گزارش خوبان،  دهیار روستای اشمنان‌ طالم که جزو روستاهای نمونه به لحاظ مدیریت پسماند است در این باره گفت :تمام روستاهای گیلان درگیر مساله پسماند هستند و روستای ما نیز از این معضل مبرا نیست.

محمد ضیابخش اظهارداشت: مشکل ما این است که اکنون زندگی روستایی و بافت و معماری روستاها از قالب روستایی خطه شمال فاصله گرفته و شبه شهرنشینی شده و در بافت روستایی محوطه ها و عرصه ها کم شده و این باعث شده خیلی از مصارف خانواده های روستایی از بیرون و به صورت بسته بندی تهیه شود از سویی آموزش های لازم برای تفکیک زباله از مبداء وجود ندارد و بسیاری نیز از دفن زباله های تر به منظور تهیه کمپوست خودداری می کنند.

دهیار روستای اشمنان‌ طالم  خاطرنشان کرد: ما از تجربیات سمن های محیط زیستی  برای آموزش شیوه های مناسب تفکیک زباله و مدیریت آن استفاده کردیم و دو سه جلسه گذاشتیم و گرچه قدری از حجم زباله های روستا کاسته شد اما هنوز به نتیجه مورد نظر نرسیدیم.

وی با بیان این که دهیاری ها بنیه مالی کافی ندارند، ادامه داد :مبلغی که از محل ارزش افزوده از استانداری واریز می شود ناچیز است به نحوی که برای روستایی یکهزار نفری مثلا پنج میلیون تومان جوابگو نیست و سیستم باید اصلاحیه ای بزند.پ

به گفته، ضیابخش ، زباله ها به نهرها، اراضی کشاورزی و حاشیه جاده ها انتقال پیدا می کند و برای محیط زیست و مردم خطرناک است.

 

انتهای پیام/۳۶۹


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads