کد خبر: 205304 - تاریخ: یکشنبه، 4 اکتبر 2020 - 08:34

بررسی روند یکپارچه سازی شرکت آب و فاضلاب گیلان مطرح شد:

رفع مشکلات آب شرب روستاها در اولویت است

روند یکپارچه سازی شرکت آب و فاضلاب گیلان با حضور معاون منابع انسانی و پشتیبانی شرکت مهندسی آبفای کشور بررسی شد.

به گزارش خوبان ، روند یکپارچه‌سازی شرکت آب و فاضلاب گیلان امروز در جلسه‌ای با حضور معاون منابع انسانی و پشتیبانی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور بررسی شد.

در جلسه‌ای که امروز با حضور معاون منابع انسانی و پشتیبانی و مدیرکل تحول اداری شرکت مهندسی آب وفاضلاب کشور برگزار شد، دکتر گیاهی ضمن بررسی روند یکپارچه‌سازی در شرکت اب وفاضلاب استان گیلان با استماع چالش‌های این شرکت در راستای یکپارچه‌سازی شرکت‌های آب وفاضلاب شهری و روستایی، رسیدگی به حوزه منابع انسانی را بسیار حایز اهمیت دانست و از اجرای این طرح در آبفای گیلان ابراز رضایت کرد.

سیدمحسن حسینی سالکده، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان نیزدر این جلسه، بهینه‌سازی ساختار سازمانی و استفاده از همه‌ی ظرفیت‌های تامین و انتقال آب را دو هدف عمده طرح یکپارچه‌سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی استان دانست و گفت: در حال حاضر جمعیتی بالغ بر ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در ۵۰ شهر و یکهزار و ۸۵۹ روستای گیلان از خدمات شرکت آب و فاضلاب این استان بهره مندند.

سید محسن حسینی، منابع تامین آب شرب شهرها و روستاهای گیلان را ۶۴۸ حلقه چاه و ۵۵۹ دهنه چشمه عنوان کرد و افزود: مجموع خطوط آبرسانی شهری و روستایی گیلان ۲۸ هزار و ۶۸۴ کیلومتر و تعداد مخازن ذخیره و تعدیل فشار آب نیز بیش از ۵۳۰ هزار مترمکعب است.

وی، به اعتبارات شرکت‌های آبفای شهری و روستایی گیلان در سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: ۳ هزار و ۲۶۶ میلیارد ریال اعتبار برای این دو شرکت در سال قبل تصویب شد که ۷۰ درصد آن تخصیص یافت.

رئیس هیإت مدیره آبفای گیلان با تاکید بر اینکه ارائه خدمات آب شرب به روستاهای استان بعد از یکپارچه‌سازی شرکت‌های آبفای شهری و روستایی شکل بهتری به خود گرفته، افزود: هم اینک شاخص بهره مندی روستاهای گیلان از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی ۷۷.۳۲ درصد است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه در اسفندماه سال ۱۳۹۸ طرح یکپارچه‌سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی گیلان اجرا شد؛ مسائل و مشکلات حوزه منابع انسانی را مهم‌ترین چالش این طرح دانست و گفت: تمام تلاشمان بر آن است تا بهترین شرایط در انعقاد قرارداد برای کارکنان طرح نیز اجرا شود.

حسینی، با تاکید بر تهیه بانک اطلاعاتی و اخذ سوابق بیمه‌ای کارکنان افزود: هم اینک ۲ هزار و ۵۴ نفر کارمند رسمی، شرکتی و طرحی در شرکت آب و فاضلاب گیلان مشغول بکارند.

مدیرعامل آبفای گیلان همچنین به اقدامات انجام شده در حوزه فنی پس از یکپارچه‌سازی شرکت‌های آبفای شهری و روستایی اشاره کرد و گفت: رفع مشکلات آب شرب روستاهای استان از اولویت‌های کاری شرکت آب و فاضلاب است که در همین راستا در شش ماهه گذشته ۶ حلقه چاه، ۵ دهنه چشمه، ۲۷ واحد ایستگاه پمپاژ، ۴۲ دستگاه کلرزن، ۲ باب تصفیه خانه و ۲۱۲ کیلومتر لوله‌گذاری اجرا شده است.

وی، افزایش ظرفیت تولید و انتقال آب از چاه‌های فلمن مجتمع آبرسانی شهید خوش سیرت آستانه اشرفیه به مخزن لاهیجان، تجهیز ایستگاه پمپاژ و افزایش ظرفیت تولید از ۱۵ به ۴۰ لیتر بر ثانیه در شهر شلمان برای محدوده چاف و چمخاله، احداث ایستگاه پمپاژ روستای صفرابسته آستانه اشرفیه جهت تقویت فشار آب ۲۱ روستای تحت پوشش، تجهیز ایستگاه پمپاژ رودبنه و تامین و تقویت آب شرب ۴ روستای لاهیجان به میزان ۱۵ لیتر بر ثانیه را از مهم‌ترین اقدامات اجرایی جهت بهبود وضعیت آبرسانی به روستاها اعلام کرد.

حسینی، با اشاره به تامین آب ۱۵ روستای تحت پوشش مجتمع‌های بیج و بهدان رشت از تصفیه خانه بزرگ آب گیلان، گفت: امیدواریم با اجرای طرح یکپارچه سازی، جهش خوبی در حوزه تأمین آب شرب استان رخ دهد.

 
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads