کد خبر: 205301 - تاریخ: یکشنبه، 4 اکتبر 2020 - 08:18

فرماندار رشت تاکید کرد؛

جدایی ۲۳ روستای شهرستان رشت از محدوده منطقه آزاد انزلی نباید منجر به سرگردانی مردم شود

فرماندار رشت با بیان اینکه تصمیمات در خصوص محدوده منطقه آزاد انزلی نباید به سرگردانی مردم منجر شود، تاکید کرد: تا تعیین تکلیف نهایی این مشکل، باید با تصمیمی راهبردی، دغدغه مردم در زمینه ساخت و ساز در این محدوده رفع شود.

به گزارش خوبان، علی فتح اللهی در نشست هفتگی با نمایندگان که با محوریت برررسی ویژه مشکلات روستاها یمنفک از منطقه آزاد انجام می‌شود با اشاره به ابلاغیه دیوان عدالت اداری در خصوص تفکیک ۲۳ روستای شهرستان رشت از محدوده منطقه آزاد انزلی، اظهار داشت: به دلیل‌عدم وجود زیرساخت مناسب برای مدیریت واحد و ارائه خدمات به مردم و همچنین وجود طرح‌های هادی روستایی با قدمتی برابر با دو دهه که به روزرسانی نیز نشده بود، این ابلاغیه مشکلاتی را برای اهالی این روستاها به وجود آورده است.

فرماندار شهرستان رشت ادامه داد: این مسائل سبب ایجاد سردرگمی زیاد برای مردم و ادارات و مسئولین شده، اما نباید تاوان‌عدم وجود زیر ساخت‌های مناسب را مردم بدهند.

مقام عالی دولت در مرکز استان با تاکید بر فراهم‌سازی شرایط مناسب برای رفع مشکلات مردم، تصریح کرد: باید تسهیلاتی در جهت پیشبرد روند اجرای کار و امور اداری برای مراجعه کنندگان ایجاد شود تا بتوانند بدون دغدغه، به رفع و رجوع امور خویش در این خصوص بپردازند.

وی با بیان اینکه در وهله نخست باید زمینه‌ای فراهم شود تا طرح‌های هادی به روزرسانی شود، افزود: بی‌توجهی نسبت این موضوع می‌تواند باعث ایجاد مشکلات امنیتی و اجتماعی، ایجاد نارضایتی و تحمیل هزینه‌های سرسام‌آور شود و در نهایت ساخت و سازهای غیرمجاز را افزایش دهد.

فتح اللهی با تاکید بر لزوم ارائه پیشنهاد و نظرهای کارشناسی از سوی ادارات ذیربط، خاطرنشان کرد: بررسی قابلیت ساختاری این تصمیمات نیز می‌تواند بر عهده نمایندگان محترم مجلس باشد.

فرماندار شهرستان رشت با ارائه پیشنهادی در این خصوص افزود: با توجه به قدیمی بودن طرح‌های هادی روستا، پیشنهاد می‌گردد تا زمان به روزرسانی طرح‌های هادی، همان طرح جامع منطقه آزاد که به تصویب هیئت وزیران رسیده است ملاک عمل واقع شود.

وی با تاکید بر لزوم کارشناسی این پیشنهاد و در نظر گرفتن همه جوانب آن، گفت: به هر جهت باید پیش از بازنگری در طرح هادی روستاهای یاده شده، راه حلی موقت جهت رفع دغدغه‌های مردم و جلوگیری از بلاتکلیفی آن‌ها ارائه شود.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads