کد خبر: 205190 - تاریخ: سه‌شنبه، 29 سپتامبر 2020 - 18:06

بخشدار خمام در دیدار با تیمور گورگین:

پیشکسوتان فرهنگ و هنر باعث فخر و سربلندی جامعه هستند

بخشدار خمام با اشاره به تیمور گورگین ها و پیشکسوتان فرهنگ و هنر باعث فخر و سربلندی جامعه هستند ، افزود: باید از مفاهیم و ادیبات پیشکسوتان استفاده و به نسل آینده انتقال شود.

به گزارش خوبان خبر؛ بخشدار خمام ظهر امروز در دیدار با تیمور گورگین، ترانه سرا و شاعر گیلانی با اشاره به اینکه اگه در جامعه ای تحولی در مبحث فرهنگ و هنر ایجاد شود باید افکار گذشتگان بهره ،گرفت ، افرود : مبنای شعر و فرهنگ بر احساسات مقدس است که در روح متعالی متجلی می شود.

وی با اشاره به اینکه باید دستگاه های فرهنگی از فرهنگ و ادب حمایت کنند،افزود: اهالی فرهنگ و هنر از جمله ذخایر و سرمایه‌های معنوی کشور هستند.

رضا مهدوی با بیان اینکه در همه ادوار گذشته زبان ادبیات و شعر حافظ ارزش‌های ما بوده و در ایجاد همبستگی نقش ایفا کرده است،ادامه داد: این زبان برخاسته از احساس و قلب مردم است و می‌تواند ارزش‌های ما را تقویت کرده و عامل همبستگی و نشاط ملی می شود.

بخشدار خمام با اشاره به تیمور گورگین ها و پیشکسوتان فرهنگ و هنر باعث فخر و سربلندی جامعه هستند ، افزود: باید از مفاهیم و ادیبات پیشکسوتان استفاده و به نسل آینده انتقال شود.

رضا مهدی با اشاره به اینکه در آینده برای اقداماتی برای هرچه بهتر شناختن کردن نسل آینده از استاد تیمور گورگین انجام خواهد گرفت ، افزود : قرار بود مراسم تجلیل از این شاعر گیلانی ماه های گذشته در خمام برگزار شود اما به دلیل مموعیت برگزار هرگونه همایش و گردهمایی به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا این امر تحقق نیافت اما در صورت عادی شدن شرایط از این شاعر گیلان تجلیل خواهد شد.

به گزارش خوبان خبر، چندی پیش استاد تیمور گورگین به پاس اعتلای شعر و ادبیات فارسی موفق به دریافت گواهینامه درجه (معادل دکتری) یک هنری جمهوری اسلامی نیز شده است.

 

 

 

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads