کد خبر: 205146 - تاریخ: دوشنبه، 28 سپتامبر 2020 - 09:16

اجرای ۳۸ پروژه اقتصاد مقاومتی در گیلان؛ میانگین پیشرفت طرح‌های اقتصاد مقاومتی استان ۶۵ درصد است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان از اجرای ۳۸ پروژه اقتصاد مقاومتی در استان در سال ۹۹ خبر داد و گفت: طرح‌های اقتصادی استان به متوسط پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصدی رسیده‌اند.

به گزارش خوبان، آرش فرزام‌صفت، اجرای ۳۸ پروژه اقتصاد مقاومتی در استان گیلان را در بخش‌های مختلف مورد اشاره قرار داد و در مورد طرح‌های نیمه‌تمام موجود در استان هم اظهار داشت: طرح‌های اقتصادی نیمه‌تمام گیلان با پیشرفت فیزیکی ۶۰ تا ۱۰۰ درصدی برای بهره‌برداری هدف‌گذاری شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان تعریف ۳۸ پروژه اقتصاد مقاومتی در استان برای اجرا در سال ۹۹ را توسط ستاد استانی اقتصاد مقاومتی مورد اشاره قرار داد و در همین زمینه عنوان کرد: پیشرفت فیزیکی پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان گیلان تا پایان شهریور امسال ۶۵٫۰۲ درصد برآورد شده است.

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر و در بخش طرح‌های اقتصادی نیمه‌تمام نیز تعداد ۲۰۰ طرح و پروژه با پیشرفت فیزیکی ۶۰ تا ۱۰۰ درصدی برای اتمام و بهره‌برداری در سطح استان گیلان هدف‌گذاری شده است خاطرنشان کرد: اجرای طرح‌های اقتصادی یکی از رویکردهای مهم دولت به شمار می‌رود.

فرزام‌صفت پیشرفت فیزیکی پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان گیلان در بخش صنعت را نیز ۸۱٫۳ درصد اعلام کرد و ابراز داشت: این پیشرفت فیزیکی در بخش طرح‌های کشاورزی استان گیلان ۷۸٫۸ درصد، در بخش طرح‌‌های گردشگری ۴۹٫۴ درصد و در بخش طرح‌های عمرانی هم به ۵۰٫۶ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه استان گیلان متعهد به تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی خود تا پایان امسال شده است تصریح کرد: پروژه‌های مذکور تعریف شده هستند و برای آن‌ها علاوه بر تسهیلات استانی، اعتباراتی در سطح ملی در نظر گرفته شده است و ما هم با جدیت پیگیر اتمام آن‌ها هستیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان از پیشرفت صد درصدی برخی از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان خبر داد و ابراز داشت: در بحث پروژه‌های نیمه‌تمام موجود در گیلان هم حدود ۲۰۰ پروژه اقتصادی نیمه‌تمام در استان تعریف شده است که هم‌اینک به شکل متوسط بین ۶۰ تا ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

فرزام‌صفت علت نیمه‌تمام بودن پروژه‌هایی که در استان گیلان ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند را نیاز آن‌ها به دریافت تسهیلات سرمایه در گردش جهت راه‌اندازی اعلام کرد و افزود: پیگیر هستیم تا با اعطاء حدود ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات، این پروژه‌ها را تا پایان امسال در بخش‌های مختلف اقتصادی به اتمام برسانیم.

وی در پاسخ به این پرسش که به واسطه بهره‌برداری از طرح‌های اقتصاد مقاومتی و پروژه‌های نیمه‌کاره گیلان چه میزان فرصت شغلی در استان ایجاد می‌شود عنوان کرد: در سامانه رصد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همه فرصت‌های شغلی که در گیلان ایجاد می‌شود با کد ملی، اسم و مشخصات ثبت می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان با تأکید بر اینکه عملیات پایش برای اطمینان از رسمی بودن و واقعی بودن شغل‌های ایجاد شده در سطح استان گیلان به شکل مستمر در دستور کار قرار گرفته است ابراز داشت: تمام تلاش‌مان این است که در حوزه ثبت اشتغال ایجاد شده انحرافی وجود نداشته باشد.

فرزام‌صفت با بیان اینکه میزان دقیق اشتغال ایجاد شده تا پایان امسال مشخص می‌شود اظهار داشت: هر پروژه‌ای که در حوزه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به اتمام می‌رسد دستگاه‌های اجرایی استان موظف هستند که اشتغال ایجاد شده آن طرح را در سامانه رصد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت کنند.

انتهای پیام/۶۱۴/ ع

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads