کد خبر: 205129 - تاریخ: یکشنبه، 27 سپتامبر 2020 - 09:28

نماینده مردم آستارا در مجلس:

راه‌اندازی راه‌آهن رشت-آستارا مزایای اقتصادی فراوانی برای کشور دارد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس استمرار فرآیند آزادسازی مسیر اجرای خط ریلی رشت به آستارا را مورد تأکید قرار داد و با اشاره به اینکه این راه‌آهن از رشت به بندر انزلی هم متصل می‌شود افزود: به اعتقاد بنده اقدامات بسیار مناسبی تاکنون برای اجرای پروژه ریلی رشت به آستارا انجام شده است اما باید تخصیص اعتبارات بیشتری انجام شود.

به گزارش خوبان، غلامرضا مرحبا  شروع به کار احداث خط آهن رشت – آستارا و انجام عملیات آن توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: پروژه راه‌آهن رشت به آستارا در صورت تکمیل و بهره‌برداری سودآوری و صرفه اقتصادی بسیار بالایی برای کشورمان به همراه دارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس راه‌آهن آستارا – آستارا را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه احداث بارانداز و ریل‌گذاری این طرح در گذشته کمی زمان برد و بیش از اندازه طولانی شد عنوان کرد: این راه‌آهن حاصل ابتکار یکی از مسئولان منطقه در ادوار گذشته بود و پس از دادن پیشنهاد طرح به جمهوری آذربایجان اجرای آن مورد تصویب قرار گرفت.

مرحبا ایجاد بارانداز راه‌آهن در آستارا را که طبق یک قرارداد BOT کاربری آن برای مدت ۲۵ سال به کشور جمهوری آذربایجان واگذار شده است را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: این بارانداز به شکل روزانه برای حمل و نقل بار مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ از طرفی راه‌آهن رشت به آستارا نیز مزیت‌های بسیار زیادی برای کشور و استان گیلان دارد.

وی از آغاز فرآیند احداث راه‌آهن رشت به آستارا سخن گفت و با اشاره به اینکه پیمانکار این طرح هم مشخص شده است و کارهای آن به خوبی در حال پیش رفتن است ابراز داشت: آن‌چیزی که مشکل طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی ما در سال‌های اخیر بوده، کمبود بودجه و اعتبارات است که روند تکمیل آن‌ها را در موعد مقرر دچار اخلال می‌کند.

نماینده مردم آستارا در مجلس در مورد انعقاد قرارداد بین کشورمان و جمهوری آذربایجان و اینکه مقرر بوده آذربایجان هزینه بخشی از احداث راه‌آهن را تأمین کند مطالبی بیان داشت و گفت: اعتباراتی از طرف کشورمان برای ساخت راه‌آهن رشت – آستارا اختصاص داده شده و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) هم کارها را شروع کرده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس استمرار فرآیند آزادسازی مسیر اجرای خط ریلی رشت به آستارا را مورد تأکید قرار داد و با اشاره به اینکه این راه‌آهن از رشت به بندر انزلی هم متصل می‌شود افزود: به اعتقاد بنده اقدامات بسیار مناسبی تاکنون برای اجرای پروژه ریلی رشت به آستارا انجام شده است اما باید تخصیص اعتبارات بیشتری انجام شود.

مرحبا لزوم سرعت‌بخشی به احداث پروژه راه‌آهن رشت – آستارا را خواستار شد و با تأکید بر اینکه در استان گیلان اراضی گران هستند و کار تملک زمین در آن با سرعت زیاد انجام نمی‌شود ابراز داشت: زمین‌های کشاورزی، مسکونی و اراضی بسیار زیادی در طول اجرای مسیر این خط ریلی وجود دارد که باید آزادسازی شوند.

وی بحث تملک اراضی را مانع اصلی جهت سرعت‌بخشی به پروژه ریلی رشت – آستارا داست و با بیان اینکه با مدیریت بهتر و تخصیص بودجه مناسب می‌توان کارهای این پروژه را به سرعت پیش برد افزود: در حال حاضر هم با وجود تأخیر اولیه بسیار زیادی که داشتیم پروژه راه‌آهن رشت – آستارا با سرعت مناسبی شروع شده است.

نماینده مردم آستارا در مجلس پروژه راه‌آهن رشت – آستارا را طرحی بسیار حیاتی، راهبردی، سودآور و دارای صرفه اقتصادی تلقی کرد و ابراز داشت: هر چه قدر این راه‌آهن سریع‌تر احداث شود بدون شک با سرعت بیشتری می‌توانیم نهاده‌های اولیه و سرمایه‌گذاری انجام شده را از آن برداشت کنیم زیرا این خط ریلی بسیار سودآور است.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads