کد خبر: 205021 - تاریخ: پنج‌شنبه، 24 سپتامبر 2020 - 09:09

 رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گیلان:

پایانه‌های صادراتی روابط ایران با کشورهای همسایه را تقویت می‌کنند

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه با بیان اینکه پایانه‌های صادراتی روابط ایران با کشورهای همسایه را تقویت می‌کنند گفت: دولت باید حمایت بیشتری از صادرکنندگان داشته باشد.

به گزارش خوبان، هادی تیزهوش تابان، وجود  پایانه‌های صادراتی به ویژه در گیلان و تشکیل پایانه محصولات کشاورزی در این استان را بسترساز تقویت هرچه بیشتر روابط تجاری و اقتصادی ایران با کشورهای همسایه دانست و اظهار داشت: در شرایط حال حاضر دولت باید حمایت بیشتری از صادرکنندگان داشته باشد.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه اعمال تحریم‌های همه‌جانبه توسط دشمن و مشکلاتی که این موضوع برای صادرات کشورمان ایجاد می‌کند را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: اجرای اقداماتی نظیر احداث پایانه صادراتی در گیلان می‌تواند در تسریع روابط اقتصادی با کشورهای هدف صادراتی استان مؤثر واقع شود.

تیزهوش تابان پشتیبانی بهینه‌تر دولت از تولیدکنندگان، صادرکنندگان، تجار و بازرگانان ایرانی را در شرایط جنگ اقتصادی دشمن امری لازم و ضروری تلقی کرد و ابراز داشت: عضویت ایران‌ در اتحادیه گمرکی و اقتصادی اوراسیا موضوعی است که باید حداکثر استفاده از آن را در راستای افزایش ارزآوری و تقویت همکاری‌ها به عمل بیاوریم.

 رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گیلان این استان را جزو نحستین استان‌هایی که وارد موضوعات پیرامون پیوستن کشورمان به اتحادیه اوراسیا شد خطاب کرد و بیان داشت: تشکیل پایانه صادراتی روابط صادراتی را تسریع کرده و تمام دستگاه‌های اداری مرتبط در یک پنجره‌ی واحد در امر صادرات با هم همکاری می‌کنند.

وی به شیوع ویروس کرونا و مشکلات ناشی از آن به ویژه در امور اقتصادی، تجاری، تولید و بازرگانی نیز اشاره کرد و با تأکید بر ضرورت حمایت از تولیدکنندگان و کسب‌وکارهای آسیب‌دیده اظهار داشت: کاهش نرخ مالیات بر عملکرد بنگاه‌های اقتصادی و یا تقسیط ۶ ماهه پرداخت مالیات می‌تواند به واحدهای تولیدی و صنفی در این ایام کمک کند.

تیزهوش تابان ضمن اشاره به اینکه موانع و قوانینی وجود دارد که در کسب و کار اختلال ایجاد می‌کند یکی از وظایف شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی را رفع موانع جهت تسهیل در صادرات خواند و گفت: باید در راستای استفاده هر چه بیشتر از مزایای گمرکی و تعرفه‌های اتحادیه اوراسیا همه بخش‌ها با هم همکاری کنند.

به گزارش تسنیم، با توجه به پتانسیل‌های موجود در استانی نظیر گیلان که هم در مسیر کریدور شمال – جنوب قرار دارد و هم از مزیت مرز دریایی و زمینی برخوردار است انتظار می‌رود از ظرفیت‌های آن به نفع مطلوب‌تری استفاده شود.

طبق هدف‌گذاری صادرات غیرنفتی استان گیلان در سال ۹۹، تحقق صادرات ۶۰۰ میلیون دلاری از استان پیش‌بینی شده است که این امر با چشم‌اندازی که در سال‌ ۹۸ داشتیم عملیاتی به نظر می‌رسد و حتی می‌تواند بیشتر از این میزان هم تحقق پیدا کند.

انتهای پیام/۶۱۴/ ع

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads