کد خبر: 20499 - تاریخ: پنج‌شنبه، 7 مارس 2013 - 12:08

شورای رشت حیثیت گیلان را خدشه‌دار کرد

خوبان خبر: عضو شورای عالی نظارت بر انتخابات شوراهای گیلان گفت: شورای شهر رشت حیثیت گیلان را خدشه‌دار کرده است.

به گزارش خوبان به نقل از فارس: محمدمهدی رهبری‌املشی دیروز در گردهمایی اعضای هیئت‌های نظارت بر چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای گیلان اظهار کرد: یکی از اقدام‌های انقلاب اسلامی برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا است و هیئت‌های نظارت باید بر آن نظارت دقیق داشته باشند.

وی ادامه داد: انتخابات شوراهای شهر و روستا همزمان با انتخابات ریاست جمهوری برای نخستین بار پس از پیروزی انقلاب اسلامی در خرداد سال 92 برگزار می‌شود و این امر برای کشور حائز اهمیت است.

رهبری‌املشی برگزاری انتخابات شوراهای شهر و روستا را مانند انتخابات ریاست جمهوری برای کشور سرنوشت‌ساز عنوان کرد و افزود: چارچوب قانون و مقررات در برگزاری انتخابات رعایت شود و آرای مردم را باید به رسمیت بشناسیم.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اجرای قانون توسط ناظران انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، خاطرنشان کرد: رهنمودهای مقام معظم رهبری باید مد نظر ناظران باشد و دخالت افراد دیگر با هر مسئولیتی قابل قبول نیست.

وی خواستار رعایت قانون در تایید صلاحیت افراد در انتخابات شوراهای شهر و روستا شد و تصریح کرد: هیئت‌های نظارت از حق مردم دفاع کنند و افرادی که حائز شرایط نیستند نباید تایید شوند.

رهبری‌املشی با بیان اینکه ناظران بر انتخابات شوراها باید از افراط و تفریط خودداری کنند،‌ یادآور شد:‌ اعضای هیئت‌های نظارت برای احراز صلاحیت نامزدهای شورای شهرهای رشت، انزلی و لاهیجان باید دقت بیشتری داشته باشند.

عضو شورای عالی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستای گیلان اضافه کرد: اعضای شورای شهرهای رشت،‌ انزلی و لاهیجان باید اعتبار سیاسی و اجتماعی گیلان را متجلی کنند.

*شورای رشت حیثیت گیلان را خدشه‌دار کرده است

وی به وقایعی که در شورای شهر رشت اتفاق افتاده است، اشاره کرد و گفت: وضعیت شورای شهر رشت حیثیت گیلان را مخدوش کرده است.

رهبری‌املشی با بیان اینکه اعضای هیئت‌های نظارت باید از جناح‌بندی‌های سیاسی فاصله بگیرند، اظهار کرد: هیئت‌های نظارت نباید جریان‌های سیاسی را در تایید صلاحیت‌ها دخالت دهند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس از انتخاب اعضای هیئت‌های نظارت شوراها در بخش‌های شهرستان‌ها خبر داد و یادآور شد: انتخابات شوراها و ریاست جمهوری باید برای مردم خیر و برکت داشته باشد.

وی انتخابات را واگذاری امور به مردم توصیف کرد و متذکر شد: ‌تعداد اعضای شوراها در شهرها افزایش پیدا کرده است.

 

انتهای پیام/24


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads