کد خبر: 204939 - تاریخ: دوشنبه، 21 سپتامبر 2020 - 14:49

مدیرکل مدیریت بحران گیلان:

رودخانه های تالش در ۵۰ سال گذشته چنین بارشی را ندیدند/ تلفات به خاطر بی احتیاطی بود

مدیرکل مدیریت بحران گیلان، با بیان اینکه براساس نظر آب منطقه ای طی ۵۰ سال گذشته چنین حجم بارش در شهرستان تالش رخ نداده است، عنوان کرد: تا غروب امروز عمده مشکلات شش روستا برطرف و آب و برق و گاز و راه وصل می شود.

به گزارش خوبان، امیر مرادی ، با بیان اینکه کلیه دستگاه های خدمت رسان و امدادی پای کار هستند تا مشکلات شهرستان تالش به دنبال سیل روز گذشته را برطرف کنند، گفت: در حال حاضر کلیه راه های اصلی شهرستان تالش باز است و تردد جریان دارد.

وی شش روستای کوهستانی تالش را همچنان درگیر مشکلات ناشی از سیلاب از جمله ریزش و رانش کوه دانست و اظهار کرد: طبق مصوبه جلسه مدیریت بحران شامگاه گذشته با استفاده از امکانات بخش دولتی و بخش دولتی در حال بازگشایی محورها و برقراری آب، برق و گاز این شش روستا هستیم.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان، با بیان اینکه تا غروب امروز عمده مشکلات برطرف و آب و برق و گاز و راه وصل می شود، خاطرنشان کرد: در مجموع ۱۰ باب منزل مسکونی در روستاهای تالش خسارت دیدند که سه باب تخریب کامل شده و هفت باب حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد تخریبی داشته است.

مرادی، روستایی درگیر را مربوط به بخش های مرکزی، اسالم، حویق دانست و یادآور شد: متاسفانه در جریان سیل روز گذشته دو مورد تلفات جانی داشتیم؛ البته این تلفات به خاطر سیلاب نبوده و اطلاع رسانی به موقع به مردم منطقه جهت احتمال جاری شدن سیل داده بودیم، اما این افراد به دلیل بی احتیاطی و عبور از رودخانه های سیلابی دچار مرگ شدند.

وی با بیان اینکه براساس نظر آب منطقه ای طی ۵۰ سال گذشته چنین حجم بارش در شهرستان تالش رخ نداده است، عنوان کرد: رودخانه های تالش تاکنون چنین سیلابی را تجربه نکرده اند.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان، خواستار اطلاع رسانی های دقیق تر و شفاف تر سازمان هواشناسی شد و بیان کرد: متاسفانه هواشناسی تنها هشدار نارنجی برای گیلان داده بود، در حالی که چنین حجم بارشی پیش بینی نشده بود و منطقه وقوع سیل نیز مشخص نبود.

انتهای پیام


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads